arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲

نشست سران جی۲۰ به پایان رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست سران جی ۲۰ در سن پترزبورگ روسیه با حضور سران ۲۰ اقتصاد عمده جهان همراه با مسوولان و سران سازمان ها و نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شورای اروپا عصر جمعه به پایان رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، نشست بعد از ظهر امروز (جمعه) به بحث در باره سرمایه گذاری و رشد اقتصادی و فرصت های شغلی جدید اختصاص داشت.

در ابتدای این نشست، رییس جمهوری روسیه به بیان مواضع کشور خود در این باره پرداخت و سپس بحث ها در این باره حدود دو ساعت بطول انجامید.

ولادیمیر پوتین از رهبران شرکت کننده در نشست خواستار بحث در باره امنیت انرژی به عنوان یکی از عوامل پایدار رشد اقتصادی شد.

وی گفت: اجلاس جی ۲۰ بطور سنتی به بحث در باره مسایل انرژی، وضعیت بازارهای انرژی و استفاده از منابع انرژی پاک و تغییرات اقلیمی کره زمین اختصاص دارد.

به گفته پوتین، رشد اقتصادی و افزایش سطح زندگی مردم بطور مستقیم به منابع مطمئن انرژی و امنیت زیست محیطی بستگی دارد.

رییس جمهوری روسیه همچنین از نرخ بیکاری در کشورهای عضو گروه جی۲۰ ابراز نگرانی کرد و افزود: به رغم تدابیر به عمل آمده سطح بیکاری در کشورهای جی۲۰ بیش از زمان پیش از بحران اقتصادی است.

وی، از جمله مسایل در این زمینه به بیکاری متخصصان در رشته های مختلف اشاره کرد که نمی توانند کار مطلوب خود را بیابند و شمار این افراد همچنان افزایش می یابد.

رییس جمهوری روسیه، همچنین در جلسه کاری امروز پیشنهاد کرد در باره سرمایه گذاری و رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی گفت وگو شود.

دومین روز از اجلاس رهبران کشورهای گروه ۲۰ روز جمعه در شهر سن پترزبورگ در شرایطی برگزار شد که دستور کار اجلاس برای حل مشکلات اقتصاد جهانی تحت الشعاع اختلاف نظر بر سر بحران سوریه قرار گرفته است.

در این اجلاس، رهبران و مقام های ارشد آمریکا، آلمان، استرالیا، ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، فرانسه، کانادا، کره جنوبی، روسیه، چین، آرژانتین، آفریقای جنوبی، اندونزی، برزیل، ترکیه، عربستان سعودی، مکزیک، هند و اتحادیه اروپا به میزبانی روسیه شرکت داشتند و دستور کار اصلی آن، بررسی برخی از مسایل اقتصادی و مالی بین المللی بود.

نظرات بینندگان