arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

آیا نهادهای امنیتی نقشی در نتیجه داربی دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات به پرسشی درباره شائبه قدیمی دخالت نهادهای امنیتی در نتیجه شهرآورد پایتخت پاسخ داد.

گفت‌وگوی شرق با حجت‌الاسلام علی یونسی پیرامون این موضوع در پی می‌آید:

استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟

ما هر دو تا هستیم. سرخابی!

از بین این هر دو تا علاقه دارید کدام تیم برنده شود؟

هر کدام که ببرد درست برده ... .

حالا که جواب مستقیم به طرفداربودنتان نمی‌دهید، بگذارید درباره یکی از شائبه‌هایی که همیشه وجود داشته حرف بزنیم. هر وقت چند داربی مساوی می‌شود، خصوصا زمان‌هایی که مسائل سیاسی در کشور وجود دارد این شایعه به گوش می‌رسد که نهادهای مربوطه به بازیکنان و مربیان و مدیران تیم‌ها تذکر داده‌اند که این بازی باید مساوی شود. صحت این مساله را تایید می‌کنید؟

این حرف درست نیست! هیچ‌وقت این مساله نبوده است.

خب ما الان در مورد قبل از انقلاب می‌دانیم که در برخی موارد این توافق صورت گرفته است. هیچ‌وقت در مدت تصدی شما پیش آمده که این مساله مطرح شود و پیشنهادی داده شود که مسابقه مساوی شود یا به نفع یک تیم تمام شود؟

نه! واقعا این مساله به این شکل نبوده است. زمان تصدی ما بارها پیش آمده بود که می‌گفتند بازی سنگینی پیش‌ روست و مثلا صد هزار نفر حضور دارند و اگر عصبانی بشوند چه می‌شود و چه نمی‌شود. خب وزارت اطلاعات وظیفه دارد که همه چیز را رصد کند و با هماهنگی نیروی انتظامی این بازی برگزار شود. پیش آمده بود که خیلی از ارگان‌های دیگر موافق برگزاری بازی نبودند و می‌گفتند این بازی نباید برگزار شود اما ما همیشه طرفدار این بودیم که بازی باید برگزار شود و امنیتش را هم باید تامین کرد. همیشه گفته‌ام که امنیت ما به خاطر شعار یک هوادار آسیب نمی‌بیند. جوان‌ها باید شاد باشند، شعار بدهند و احساساتشان را بروز دهند. لازمه نشاط اجتماعی حضور این دست بازی‌هاست. سیستم اطلاعاتی رشید و بالغ هرگز از تجمع جوان‌ها احساس خطر نمی‌کند. ما باید به دنیا نشان دهیم که امنیت ما آن‌قدر قوی هست که می‌توانیم ‌هزاران جوان پرنشاط را دور هم جمع کنیم و بگذاریم شکست و پیروزی را تجربه کنند، شعار هم بدهند و اگر یک جایی جوانی شعار بدی هم داد یا شیشه‌ای را شکست این به معنی ضدیت با حکومت و حاکمیت نیست، این مدل تحرکات اجتماعی در همه کشورها وجود دارد و لازمه یک کشور جوان هم همین مسائل است.

تیم مورد علاقه‌تان را که نمی‌گویید، بازیکن مورد علاقه‌تان چه کسی است؟ (وزیر سابق می‌خندد و اطرافیان می‌گویند اگر این سوال را جواب بدهید معلوم می‌شود طرفدار کدام تیم هستید. برای همین جناب یونسی می‌رود سراغ...)

من یک نکته‌ای را مطرح کنم! فضای ورزش ما یک فضای کمتر اخلاقی است. همین‌طور که در فضای سیاسی متاسفانه اخلاق گم شده است در فضای مسابقات ورزشی هم اخلاق خیلی نمودار نیست و این مشکلی است که من به سرپرست وزارت ورزش هم گفته‌ام که احتیاج به فرهنگ‌سازی داریم. چرا اینقدر بد هم را بگوییم و مربیان ورزشی اینقدر بد هم را بگویند و علیه هم حرف بزنند؟ من می‌گویم انتقاد بکنند اما با ادبیات اخلاقی. ممکن است یک تیم شکست بخورد ولی نباید با ادبیات نامناسب با آنها برخورد کرد یا متهم شوند که عمدا به دلایل دیگری شکست خورده‌اند. یک تیم‌ ملی باید با غرور باشد، با کرامت باشد و ... .

و بازیکن مورد علاقه‌تان؟ (جمع حاضر در مکان مصاحبه دوباره شلوغ می‌کنند و هرکس نامی را می‌برد و آقای یونسی هم از آن میان دو نام را برمی‌گزیند)

ناصر حجازی! حجازی سمبل ماست. این روزها هم که زمان بزرگداشت مرحوم حجازی است جا دارد که از ایشان یاد کنیم و به روحش درود بفرستیم که سمبلی فراموش‌نشدنی است. در مورد علی دایی هم که مطرح شد ایشان یک افتخار ملی و جهانی و آقای گل است. از گذشته‌ها هم که غلامرضا تختی برای ما افتخاری ملی و محور گذشت و فداکاری است. تختی را بارها تحت فشار قرار دادند که علیه امام‌ خمینی (ره) حرفی بزند و او چیزی نگفت و بالاخره جانش را از دست داد ...

و سوال آخر ... کدام تیم می‌برد؟

مگر می‌خواهم رییس‌جمهور بشوم که اینقدر سوال می‌پرسی؟ چند سوالت خودش یک مصاحبه مفصل شد!

انتهای پیام

نظرات بینندگان