arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

زمان اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش نما ،در حاشیه حضور وزرا در کمیسونهای مختلف مجلس فرصتی ایجاد شد تا با چند سئوال به سراغ وزیر اقتصاد برویم ، علی طیب نیا بعد از انتخاب به عنوان وزیر اقتصاد همچنان فعال در جلسات کمییسونهای تخصصی مجلس حاضر می شود.
 
به نظر شما مردم در روزها و ماههای آینده شاهد چشم انداز مثبت اقتصادی در کشور خواهند بود ؟
مجموعه بررسی های گسترده ای صورت گرفته در حوزه های مختلف برای رونق تولید و  مدیریت شرایط تحریم تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شده و امیدواریم در جهت ثبات اقتصادی در کشور قدم برداریم.
 
قطعا بدون تعامل مجلس و مشاوره های کارشناسان کشور و بخش خصوصی موفقیتی حاصل نخواهد شد دولت به این مطلب اطمینان دارد که باید در سایه همکاری با دیگر بخش های مهم در کشور کارهای خود را پیش ببرد و بدون تردید دولت در چارچوب قانون با نهادهای مهمی مثل مجلس تعامل خود را حفظ خواهد کرد.
 
طبق اظهارات دولتی ها دولت با کسری بودجه ماه های  آینده را سپری خواهد کرد فکر می کنید سرانجام لایحه اصلاحی بودجه سال 92 چه می شود ؟
دولت می تواند با مکانیزم تخصیص این دوره را مدیریت کند، امیدواریم لایحه اصلاحی بودجه به زودی در مجلس رای بیاورد
 
 علت تاکید دولت بر اصلاح لایحه بودجه این است که برخی احکام در لایحه بودجه وجود دارد که اگر این احکام اصلاح نشوند اجرای بودجه را مشکل ساز می کنند یکی از موارد بر می گردد به این نکته که امکان اینکه دولت بتواند  طرح های عمرانی را اولویت بندی کند و بودجه را به طرح های اولویت دار اختصاص بدهد وجود ندارد  و برای انجام این کارها دولت نیاز به انجام اصلاحیه بودجه  دارد.
 
مرحله دوم هدفمندی یارانه چه زمانی اجرا خواهد شد ؟
ما امیدواریم با سیاستهای که دولت اتخاذ کرده یک آرامشی در جامعه ایجاد شود و تورم را بتوانیم کنترل کنیم مرحله دوم هدفمندی یارانه ها زمانی باید انجام شود که آرامش در بازار پول و ارز برقرار باشد و امیدواریم بتوانیم تا سال آینده به این شرایط برسیم و در سال 93 مرحله دوم را در کشور اجرای کنیم.
نظرات بینندگان