arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

چرا افراطیون این قدر برای از دست دادن شهرداری تهران نگرانند؟

بودجه شهرداری تهران در سال جاری حدود 11 هزار میلیارد تومان است که بیشترین بودجه ریالی در کل کشور است و این به معنای آن است که شهرداری تهران، چندین برابر وزارت آموزش وپرورش، قوه قضاییه، سپاه پاسداران، صداوسیما، وزارت راه و شهرسازی و حتی بودجه ریالی وزارت نفت، از گردش مالی برخودار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که جریان افراطی با وجود شکست در انتخابات ریاست جمهوری، توانست به سرعت اعتماد به نفس خود را بازسازی کرده و مدعی اصولگرا بودن دولت شود، در آستانه انتخاب شهردار جدید تهران، این جریان به شدت دچار نگرانی و سردرگمی شده و از هر وسیله ای برای حفظ قدرت خود در پایتخت استفاده می کند.

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان مطلب فوق به خبرنگار «انتخاب» گفت: برای بخش قابل توجهی از افکار عمومی، اضطراب و تحرکات عصبی افراطیون، تعجب برانگیز است و مردم می پرسند، این جریان که با از دست دادن دولت نگرانی به خود راه نداده است، چرا اکنون این گونه دست و پا می زند؟

این در حالی است که برخی شواهد حاکی است، خود قالیباف و معتدلین تیمش، به این میزان نگران نیستند و گروهی از افراطیون کاسه گرم تر از آش، بیش تر به تب و تاب افتاده اند.

وی اضافه کرد: شاید بسیاری از شهروندان، شهرداری تهران را همردیف یکی از ده ها وزارتخانه و سازمان بزرگ دولتی بدانند و بپرسند وقتی سی وزراتخانه، معاونت رییس جمهور و سازمان بزرگ، یکجا از دست این طیف رفت، دیگر سازمانی چون شهرداری تهران چه اهمیتی دارد که احتمال از دست دادن آن، این گونه اقتدارگرایان را آشفته کرده است؟

این کارشناس، برای پاسخ دادن به این سوال به برخی ارقام اشاره کرد:

بودجه شهرداری تهران در سال جاری حدود 11 هزار میلیارد تومان است که بیشترین بودجه ریالی در کل کشور است و این به معنای آن است که شهرداری تهران، چندین برابر وزارت آموزش وپرورش، قوه قضاییه، سپاه پاسداران، صداوسیما، وزارت راه و شهرسازی و حتی بودجه ریالی وزارت نفت، از گردش مالی برخودار است.

در همین بودجه نیز سهم بودجه جاری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان می باشد که رقمی بسیار هنگفت و فوق تصور است.

وی افزود: از سوی دیگر، سهم بودجه فرهنگی در شهرداری تهران که بخش بسیار کوچکی از کارهای کل شهرداری را تشکیل می دهد، حدود هزار میلیارد تومان است که عملا معادل دو برابر بودجه ای است که دولت به صداوسیما می دهد و بسیار بیشتر از کل بودجه وزارت ارشاد است.

این فرد مطلع ادامه داد: این درحالی است که صداوسیما 40 هزار نفر پرسنل دارد و وزارت ارشاد ده ها وظیفه مهم از قبیل اداره پخش کتاب، مطبوعات، سینما، موسیقی و ... را بر عهده دارد. اما دو سازمان بزرگ فرهنگی شهرداری تهران یعنی سازمان فرهنگی هنری و معاونت اجتماعی، تقریبا وظیفه قطعی قابل توجهی ندارند.

وی در پایان گفت: یکی از چهره های شاخص جریان افراطی چندی پیش اظهار کرده که حدود ده هزار نفر ازکادرهای خود را در شهرداری تهران "کاشته" است. با این وصف از این طریق حقوق و مزایای آنان تامین می شود و به همین خاطر از دست دادن شهرداری تهران برای این جریان، به منزله از هم پاشیدن پشتیبانی اردوگاه افراطیون است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
323
1097
واقعا من خودم از ياران ستادي قاليباف در زمان انتخابات هستم و همچنان ارادت دارم به ايشان ولي واقعا برايم عجيب بود که پايداري که تا ديروز بيشترين تخريبها را عليه قاليباف داشته و بقيه که الان حامي سرسخت وي شده اند چرا اينقدر حياتي هست برايشان ماندن در شهرداري
و تقريبا مطمئن هستم خود دکتر اينقدر براي ماندن تلاش نمي کند تا اين دوستان
خدا عاقبت دکتر را بخير کنه با اين حلقه
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
216
413
خوشا قدرت كه حال همه رو جا مياره ،،،، يادشون رفته كه اين ميز نود سانتي چه بلاهايي سر ادمها مياره، خدا خدا خدا
نظرات بینندگان