arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

رتبه 9 ایران از نظر بدهی در جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجمع جهانی اقتصاد با بررسی نسبت بدهی‌‌های کلی دولت به تولید ناخالص داخلی در 148 کشور جهان، این رقم را برای ایران 10.7 درصد اعلام کرد و بر این اساس ایران در رتبه 9 در میان این کشورها قرار گرفت.

به گزارش فارس، مجمع جهانی اقتصاد در جدیدترین گزارش خود موسوم به «گزارش رقابت‌پذیری جهانی» برای سال 2014-2013، نسبت بدهی‌های دولت به تولید ناخالص داخلی در ایران نسبت بدهی‌های کشورها به تولید ناخالص داخلی آنها را در 148 کشور جهان مورد بررسی قرار داده و رتبه این کشورها را در این زمینه اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران از نظر میزان بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی در پایان سال 2012 در رتبه 9 این فهرست قرار گرفته است. این رقم برای ایران برابر با 10.7 درصد اعلام شده است که بدین ترتیب ایران در رتبه 9 جهان از این نظر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، کشورهای لیبی و تیمور بدون هیچ بدهی دولتی در رتبه های نخست و دوم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

برونئی دارالسلام با 2.4 درصد بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی در جایگاه سوم قرار دارد و پس از آن به ترتیب کشورهای عربستان با 3.6، عمان با 6.1، کویت با 7.3، استونیا با 8.5، الجزایر با 9.9 درصد بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی در رتبه‌های چهارم تا هشتم قرار دارند.

روسیه با نسبت 10.9 درصد بدهی‌های دولتی پایین‌تر از ایران در رتبه دهم جهان قرار گرفته است.

در رتبه‌های نخست کشورهای بدهکار و دارای مشکل ژاپن، یونان، جامائیکا، لبنان،ایتالیا، پرتغال، ایرلند به چشم می‌خورد؛ ژاپن با 237.9 درصد بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی بدهکارترین کشور جهان اعلام شده است.

همچنین آمریکا به عنوان بدهکارترین کشور جهان در رتبه 140 قرار دارد؛ درصد بدهی‌های این کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی 106.5 درصد تخمین زده شده است.
نظرات بینندگان