arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

مادرشوهر، عروسش را پاي چوبه‌دار بخشيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نوعروس جوان كه تنها سه ماه پس از آغاز زندگي همسر خود را به قتل رسانده و حكم قصاصش صادر شده بود با اعلام گذشت مادرشوهرش از مرگ رهايي يافت. اين زن جوان كه سوگند نام دارد ديروز يك‌بار ديگر پاي ميز محاكمه قرار گرفت تا قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران جرم او را از جنبه عمومي آن بررسي كنند.

جلسه‌يي كه البته به دليل ابهام در رضايت پدر تازه داماد تجديد وقت شد. بر اساس اين گزارش سوگند سه ماه بعد از عروسي همسرش را با ضربه كارد از پا درآورد. نوعروس كه از اين جنايت ترسيده بود، از خانه خارج و با داد و فرياد از اهالي كمك خواست.

پس از حضور تكنسين‌هاي اورژانس در محل مشخص شد اين مرد جان باخته است. به دستور بازپرس پرونده جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت و سوگند همسر مقتول براي بازجويي به پليس آگاهي انتقال يافت. وي در همان بازجويي‌هاي اوليه گفت شوهرش با ضربه چاقوي وي زخمي شده است.

سوگند در مراحل مختلف تحقيقات به قتل اعتراف و انگيزه خود را اختلافات قبلي عنوان كرد. با تكميل تحقيقات پرونده براي محاكمه به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. در اين جلسه مادر مقتول براي عروسش تقاضاي قصاص كرد. در ادامه سوگند در جايگاه قرار گرفت تا درباره اتهام قتل عمدي از خود دفاع كند.

وي گفت: قبول دارم چاقو به دست من وارد بدن شوهرم شد اما من قصد كشتن او را نداشتم. من و شوهرم حميد تازه با هم ازدواج كرده بوديم. او چندين بار در دوران نامزدي مرا زد. با اين حال تحمل مي‌كردم، همه به من مي‌گفتند اين بدرفتاري‌ها به دليل اين است كه شما زير يك سقف زندگي نمي‌كنيد اگر عروسي كنيد همه‌چيز درست مي‌شود. سوگند ادامه داد: روز حادثه باز هم مطابق معمول حميد بهانه گرفت و دوباره با هم درگير شديم.

حميد به‌شدت مرا كتك زد زماني كه مرا به سمت آشپزخانه هل داد در يك لحظه تصميم گرفتم چاقو را بردارم و با آن شوهرم را تهديد كنم. چاقو را روبه‌روي خودم گرفتم تا به حميد بگويم ديگر به من نزديك نشود اما او جلو آمد تا دوباره مرا بزند و يك دفعه چاقو كه تيغه‌اش رو به او بود وارد بدنش شد. بعد از پايان جلسه دادگاه هيات قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران براي صدور راي پرونده وارد شور شده و سوگند را به قصاص محكوم كردند.

در ادامه حكم نيز در شعبه 27 ديوان عالي كشور تاييد شد. با استيذان حكم از سوي رييس قوه قضاييه، سوگند 12 تير امسال پاي چوبه‌دار رفت كه در آخرين لحظات مادر مقتول حاضر به بخشش عروسش شد.
نظرات بینندگان