arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

پليس از مردم خواست این زورگيران راشناسايي كنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو مرد 26 و 38 ساله كه به عنوان مسافر دربستي سوار برتاكسي‌ها مي‌شدند و با تهديد سلاح سرد خودرو را از راننده مي‌گرفتند توسط كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي دستگير شدند.

اين دو زورگير كه با هم نسبت فاميلي دارند تاكنون ده‌ها خودروي سواري پرشيا، 206، پژو 405، پرايد و... را در مناطق مختلف پايتخت به سرقت برده‌اند.

 به گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي يكم بهمن ماه سال 91 ماموران كلانتري 111 هفت‌چنار در حين گشت زني در خيابان آريانا به سرنشين يك دستگاه خودروي سواري پرايد سفيد رنگ 131 مشكوك شدند. با توقف پرايد و انجام بررسي‌هاي اوليه ماموران كلانتري 111 اطلاع پيدا كردند كه خودرو داراي سابقه سرقت به شيوه «سرقت به عنف» است كه بلافاصله سرنشين خودرو به نام حميد (38 ساله) دستگير و به كلانتري منتقل شد.

با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور قاضي رضوانفر، داديار شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. «حميد» پس از اطلاع از مسروقه بودن خودرو به كارآگاهان گفت: خودرو را از يكي از دوستانش به نام شاهين تحويل گرفته است.

همزمان با اين ادعا مالك خودرو پس از حضور در پايگاه هشتم در اظهاراتش گفت: خودروي پرايدش به شيوه زورگيري مورد سرقت قرار گرفته اما حميد را به عنوان سارق مورد شناسايي قرار نداد. مالك خودرو در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «بيست و ششم دي ماه 91 در خيابان كارون، دو نفر به عنوان مسافر دربستي سوار ماشين من شدند و يك نفر از آنها در صندلي جلو و نفر دوم در صندلي عقب نشستند و به طرف شهرك راه‌آهن حركت كرديم؛ در يكي از كوچه‌هاي فرعي، اين دو نفر از من خواستند تا لحظه‌يي توقف كنم كه ناگهان سرنشين صندلي عقب در لحظه پياده شدن، يك شيشه نوشابه را شكست و به سمت من حمله كرد و ضمن زخمي كردن من از ناحيه دست به زور مرا از ماشين پياده و پس از سرقت ماشين، به سرعت از محل متواري شدند.»در ادامه كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام «شاهين» (26 ساله) شدند.

با شناسايي «شاهين» مالك خودروي پرايد نيز او را به عنوان يكي از سارقان مورد شناسايي قرار داد. در ادامه شاهين به عنوان يكي از متهمان پرونده، دستگير شد و به جرم خود اعتراف كرد.با توجه به اعترافات شاهين، مخفيگاه همدستش «حميد» در منطقه دامپزشكي شناسايي و او نيز دستگير شد. با توجه به اعترافات متهمان به سرقت انواع خودروهاي سواري پرشيا، 206، پژو 405، پرايد و... به شيوه زورگيري و احتمال ارتكاب ساير جرايم و افزايش تعداد شكات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان از سوي داديار محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از كليه شكات و مالباختگان احتمالي كه موفق به شناسايي متهمان شدند دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر، انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.
نظرات بینندگان