arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

نخستین انتقاد رئیس کل جدید بیمه مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صنعت بیمه- رئیس کل جدید جدید بیمه مرکزی با انتقاد از عملکرد سازمان مالیاتی نسبت به اخذ مالیات از بیمه های عمر، پس انداز و سرمایه گذاری، گفت: در همه دنیا محصولات بیمه ای از مالیات معاف هستند.
 
محمد ابراهیم امین امروز در مراسم تودیع سید محمد کریمی و معارفه خود به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اعلام نقشه راه بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور، گفت: شرکت بیمه ای کارآمد است که بتواند محصولات بیمه ای خود را ارزان تر و با قیمت پائین تر به مردم عرضه کند.
 
رئیس کل جدید بیمه مرکزی با اعلام اینکه ذخایر شرکتهای بیمه پشتوانه ایفای تعهدات هستند نظارت درست بر ذخایر بیمه ای را از وظایف بیمه مرکزی اعلام و بیان کرد: اگر سود شرکتهای بیمه به صورت حسابداری محاسبه و با سهاداران حساب شود در واقع اطلاعات غلط به سهامداران داده شده است.
 
وی افزود: از لحاظ کمیت، صنعت بیمه رشد یافته به طوری که ۲۷ شرکت بیمه ای هم اکنون در صنعت بیمه به رقابت با یکدیگر پرداخته اند اما از سوی دیگر انحصار نیز در این بازار وجود دارد و در شرایط انحصاری توسعه صنعت بیمه ممکن نیست.
 
امین با انتقاد از عملکرد سازمان مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی از بیمه عمر پس انداز و سرمایه گذاری نیز مالیات از ما طلب می کند. در همه دنیا محصولات بیمه ای از مالیات معاف هستند.
 
امین اضافه کرد: با ارزان شدن محصولات بیمه تقاضا بالا می رود که بحث مدیریت و کارآمدی با کنترل هزینه ها و کسب سود از سرمایه گذاری ها و کاهش عوارض می تواند باعث ارزان شدن محصولات بیمه شود.
 
همچنین در این مراسم سید محمد کریمی رئیس کل سابق بیمه مرکزی گفت: موفق شدیم تحریم‌های شکننده را بدون یک ریال و دلار هزینه برای کشور بشکنیم و بیمه را توسعه دهیم.
 
سیدمحمد کریمی با بیان اینکه راه اندازی سامانه الکترونیکی صنعت بیمه تحول بزرگی برای این صنعت بوده است، تصریح کرد: همچنین موفق شدیم شورای هماهنگی مدیران را در سرتاسر استانها تشکیل دهیم.
نظرات بینندگان