arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

"سن پطرزبورگ 2" در انتظار پیمان قاسم‌خانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته حمید اعتباریان تهیه‌کننده "سن پطرزبورگ" به کارگردانی بهروز افخمی آغاز ساخت قسمت دوم این فیلم سینمایی در انتظار فراغت پیمان قاسم‌خانی نویسنده فیلمنامه است که این روزها در حال نگارش فیلمنامه چند کار دیگر است.

به گزارش مهر، حمید اعتباریان تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که قرار بود فیلم سینمایی "سن پطرزبورگ 2" در تابستان امسال جلوی دوربین برود، گفت: متاسفانه این روزها پیمان قاسم‌خانی نویسنده فیلم ما، درگیر نگارش فیلمنامه‌های مختلفی است و تا زمانی که کارهای او به پایان نرسد، نمی‌توانیم این فیلم سینمایی را جلوی دوربین ببریم.

وی ادامه داد: قرار بود بعد از پایان نگارش فیلمنامه مقدمات ساخت فیلم سینمایی "سن پطرزبورگ 2" آغاز شود، اما با توجه به فعالیت های قاسم خانی نگارش فیلمنامه هنوز به پایان نرسیده است ولی بعد از فراغت پیمان قاسم‌خانی از کارهایی که در دست دارد، بلافاصله پیش‌تولید این فیلم سینمایی را آغاز خواهیم کرد.

"سن پطرزبورگ" در اولین قسمت داستانش به هنگام سقوط آخرین تزار در روسیه برمی‌گشت. پسر او نیکیتا ایوانوویچ رومانوف از روسیه فراری داده شده و در ایران در یک خانواده معمولی بزرگ می‌شود. تزار گنج های زیادی دارد که به ایران منتقل می‌شوند تا امن بمانند. خانواده ایرانی نام نیکیتا را کریم می‌گذارند. کریم (محسن تنابنده) در کنار روس های دیگری که به تزار وفادار هستند بزرگ می‌شود اما یک خلافکار بار می آید و بارها به زندان می افتد و ...

فیلم سینمایی "سن‌ پطرزبورگ" ساخته بهروز افخمی یک کمدی پرحادثه درباره رفاقت، عشق و بلوف بود که فیلمنامه آن را پیمان و مهراب قاسم‌خانی نوشته‌ بودند و محسن تنابنده، پیمان قاسم‌خانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی بازیگران این فیلم بودند.

داستان "سن پطرزبورگ 2" با سفر قهرمانان داستان به روسیه آغاز خواهد شد. همچنین قرار است بخش‌هایی از این فیلم سینمایی در مسکو فیلمبرداری شود. تاکنون بهروز افخمی درباره قطع همکاری با این پروژه صحبتی به میان نیاورده و در اظهارنظرهای مختلفش اشاره کرده که اگر شرایط کار فراهم شود قسمت دوم این فیلم را هم خواهد ساخت.

پیمان قاسم‌خانی این روزها فیلمنامه "طبقه حساس" به کارگردانی کمال تبریزی را در دست تولید دارد.
نظرات بینندگان