arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۳۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

دنیس راس: اگر به سوریه حمله نکنیم باید در آخر با ایران بجنگیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیس راس مشاور خاورمیانه ای سابق اوباما(2009-2011) با انتشار مطلبی در روزنامه واشنگتن پست ضمن دفاع از ایده حمله به سوریه، نوشت که در صورت عدم حمله به سوریه ، باید در آینده بر سر برنامه هسته ای ایران با این کشور وارد جنگ شویم.

به گزارش عصر ایران راس با  رد دلایل مخالفان جمهوریخواه و دموکرات حمله به سوریه در کنگره آمریکا، نوشت : از نظر مخالفان این حمله، هزینه های احتمالی حمله می تواند آن قدر بالا و غیر قابل پیش بینی باشد که ریسک اقدام نظامی را بالا ببرد.

راس با استدلال این نکته که اگر با وجود هشدار و خط قرمز سابق ترسیم شده از سوی اوباما ، آمریکا از حمله به سوریه سرباز زند، هزینه های مترتب چنین اقدامی کمتر از هزینه های اقدام نظامی علیه سوریه نخواهد بود.

راس " جسورتر " شدن کشورها برای استفاده از سلاح شیمیایی را یکی از این هزینه ها دانسته و از سوی دیگر نکته مهم تر را در عدم حمله احتمالی به سوریه، درگیر شدن احتمالی آمریکا با ایران در آینده می داند.

از نظر راس در صورتی که آمریکا به سوریه حمله نکند، مقامات ایران در جدیت این ادعای دولت اوباما که :"همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است" تردید خواهند کرد و بر این باور خواهند بود که در صورت تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای از گزینه نظامی خبری نخواهد بود و تنها باید فشارهای اقتصادی و تحریمی را تحمل کنند.

راس با این استدلال نتیجه می گیرد در این صورت تندروها در ایران به دولت روحانی فشار وارد خواهند کرد و اجازه نخواهند داد رییس جمهوری میانه روی ایران راه مصالحه و حل وفصل مساله هسته ای را در پیش گیرد ؛چرا که در این صورت اقدام احتمالی نظامی علیه ایران زیر سوال خواهد رفت.

مشاور خاورمیانه ای سابق اوباما در ادامه می نویسد در این صورت ، اسراییل بیکار نخواهد نشست و نظاره گر نخواهد بود تا ایران با دست یابی به سلاح هسته ای موجودیتش را در خاورمیانه به چالش بکشد، دولت تل آویو همان گونه که بارها اعلام کرده دست به اقدام نظامی علیه ایران خواهد زد و آمریکا نیز وادار خواهد شد وارد جنگ شود.

راس با ترسیم چنین سناریوی احتمالی ،چنین نتیجه می گیرد که مخالفان حمله به سوریه که می گویند این حمله هزینه زا است باید هزینه های عدم حمله به سوریه را نیز که به نظر می رسد بسیار بیشتر از هزینه های اقدام نظامی علیه سوریه است، مورد نظر قرار دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
16
9
حالا فعلا از پس کوچیکا بربیایید تا بعد..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
8
21
عزیزم بخوای نخوای تمومه...اوباما تسلیم اسرائیل نشد. راهیی برای خروج از بحران یافته است ان هم طرح روسیه...خوشحالم که اسرائیل و عربستان و قطر و ترکیه و بحرین و کانادا شکست خوردند...
نریمان
|
BRAZIL
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
14
18
مال این حرف ها نیستید اسرائیل عددی نیست ؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان