arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

رابطه پنهانی مرد متاهل با دختر جوان منجر به جنایت در جنگل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رابطه پنهاني مرد متاهل با دختري جوان در نهايت جنايتي را در جنگل‌هاي شرق پايتخت رقم زد كه طي آن دختر جوان به قتل رسيد. متهم 29 ساله اين پرونده كه علي نام دارد پس از دستگيري مدعي شد كه مقتول او را مجبور به ازدواج با خود كرده و او به همين دليل دست به قتل او زده است.

ادعاي متهم در حالي مطرح شده است كه خانواده الهه (مقتول) نيز طي ادعاي متفاوتي مطرح كرده‌اند كه متهم دخترشان را مجبور به ازدواج با خود كرده و حتي او را چند بار تهديد كرده بود كه اگر با او ازدواج نكند او را خواهد كشت.

غروب بيست و ششمين روز از خرداد ماه امسال بود كه ماموران سازمان حفاظت از محيط زيست مستقر در پارك جنگلي سرخه‌حصار متوجه به صدا در آمدن آژير آتش‌سوزي در جنگل شدند. محيط‌بانان براي مشخص شدن موضوع به سرعت راهي منطقه شدند تا از سرايت آتش به نقاط ديگر جنگل جلوگيري كنند اما وقتي سر صحنه رسيدند با جسد نيمه سوخته زن جواني روبه‌رو شدند كه لاي علف‌هاي جنگل افتاده بود.

محيط‌بانان با ديدن اين صحنه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفتند و كمي بعد ماموران كلانتري 128 تهران نو براي بررسي موضوع وارد صحنه شدند. با تاييد خبر كشته و سوزانيده شدن زني جوان مراتب از سوي افسران اين كلانتري به بازپرس كشيك قتل گزارش شد.

در ادامه بازپرس عطا‌ءالله رودگر، رييس شعبه چهارم دادسراي جنايي پايتخت به همراه تيمي از كارشناسان پزشكي قانوني عوامل تشخيص هويت و اكيپ حفظ صحنه جرم وارد كارزار شدند. بررسي‌هاي اوليه حكايت از اين داشت كه دختر جوان در حالي كه دست‌ها و پاهايش با طناب بسته شده بود ابتدا با چند ضربه چاقو به قتل رسيده و سپس قاتل يا قاتلان جسد زن جوان را آتش زده‌اند. در كنار جسد دختر جوان بطري نوشابه‌يي افتاده بود كه بقاياي بنزين در آن بود. با اين حال هيچ مدركي كه حاوي اطلاعات شخصي يا نشان‌دهنده و هويت دختر جوان باشد در محل پيدا نشد. در ادامه به دستور بازپرس رودگر جسد براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني فرستاده شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم مامور رسيدگي به اين پرونده شدند.

در حالي كه تحقيقات براي شناسايي هويت زن جوان ادامه داشت پرونده‌يي با موضوع اعلام فقداني در پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ تشكيل شد.

زن و مردي با مراجعه به پليس اعلام كردند دختر جوان‌شان به نام الهه 28 ساله چند روزي است كه از خانه خارج شده و تلفن همراهش هم خاموش است. در ادامه خانواده الهه براي تشخيص هويت به پزشكي قانوني مراجعه كردند و پس از ديدن جسد نيمه سوخته زن جواني كه در پارك سرخه‌حصار كشف شده بود او را شناسايي كردند. نظريه كارشناسان پزشكي قانوني نيز علت فوت را اصابت جسم نوك تيز به ناحيه گردن عنوان كرده بود.

به دستور بازپرس پرونده كار تحقيقات از خانواده مقتول آغاز شد. مادر الهه در جريان بازجويي‌ها گفت: دخترم مدتي بود كه با مردي در ارتباط بود اما چند وقت پيش متوجه شده بود كه اين مرد متاهل است و بچه هم دارد به همين دليل با او درگير شده بود.

مادر الهه همچنين گفت: با اينكه دخترم از اين مرد خواسته بود ديگر سراغش نيايد اما علي ول كن نبود و حتي چند بار هم دخترم را تهديد كرده بود كه اگر او را ترك كند يا با او ازدواج نكند او را خواهد كشت و ما حالا فكر مي‌كنيم او در اين ماجرا دست دارد.

با كشف اين سرنخ از سوي كارآگاهان، دستگيري علي در دستور كار قرار گرفت و نهايتا كارآگاهان موفق به دستگيري او شدند.

علي پس از دستگيري منكر هرگونه آشنايي با الهه شد اما در ادامه لب به اعتراف باز كرد و طي اظهارات متفاوتي از آنچه خانواده الهه عنوان كرده بودند، گفت: دو سال و نيم بود كه با الهه در ارتباط بودم و او مي‌دانست كه من متاهلم و همسر دارم با اين حال به رابطه‌اش با من ادامه داد.

وي در ادامه گفت: چند وقتي بود كه الهه مدام اصرار مي‌كرد كه با هم ازدواج كنيم اما من نمي‌توانستم اين خواسته او را عملي كنم چون نمي‌خواستم زندگي اولم از هم بپاشد و زنم ماجرا را بفهمد.

متهم در تشريح اعترافاتش تصريح كرد: الهه مدام مرا تحت فشار مي‌گذاشت و تهديد مي‌كرد كه موضوع را به زنم مي‌گويد. او مي‌دانست كه من دوستش دارم و به همين دليل از علاقه‌ام به خودش سوءاستفاده مي‌كرد، من هم يك روز تصميم گرفتم به اين ماجراها خاتمه بدهم و اين شد كه نقشه قتل الهه را كشيدم.

علي درباره جزييات روزي كه الهه را به قتل رساند نيز گفت: آن روز به الهه گفتم كه بيايد تا با هم به جاي خلوتي برويم و راجع به مشكل‌مان صحبت كنيم. الهه هم قبول كرد و با هم به جنگل سرخه‌حصار رفتيم. وقتي رسيديم سر حرف را باز كردم و الهه دوباره گفت كه بايد با هم ازدواج كنيم كه من هم عصباني شدم و از آنجا كه از قبل نقشه داشتم دست و پاي الهه را با طناب بستم بعد هم با چاقو چند ضربه به بدنش و گردنش زدم و آخر سر هم براي اينكه جسدش شناسايي نشود او را آتش زدم و مداركش را هم با خودم برداشتم.

پرونده اين جنايت پس از دستگيري و اعترافات متهم در شعبه چهارم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران مفتوح است و متهم نيز در حال حاضر در بازداشت موقت به سر مي‌برد.

نظرات بینندگان