arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

رحمانی‌فضلی: استاندارانی پاکدست و قانونمدار با نگاه اعتدالی انتخاب می​کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین روز گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اینکه کشور ما توانسته با همه فشارها در طول 34 سال گذشته مقاومت کند، اظهار کرد:‌ امروز همچنان مطرح می‌شود که ایران باید کنترل شود. امروز ایران در همه تحولات منطقه‌ای نقش دارد و جایگاه ایران موثر و البته تهدیدها هم جدی است. ما قبل از سوءتحریم‌ها صد میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم. اکنون باید این کشور را با کشوری که یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت دارد مقایسه کرد. چه می‌شود که در مسیر حرکت به سمت پیشرفت به‌گونه‌ای رفتار کرده‌ایم که آمار ساخت‌وساز در شأن ملت ایران نیست؟ 


اهم اظهارات وزیر کشور را بخوانید؛
* تورم، بیکاری، اشتغال و تولید از جمله مشکلات جامعه است، اقتصاد، استراتژیک‌ترین موضوع کشور است، باید دید که سبک زندگی در حوزه اقتصاد چگونه باشد که هم مطالبات را پاسخ دهیم، هم دشمن را شکست دهیم و هم پیشرفت کنیم و این پیشرفت اقتصادی تبدیل به یک الگوی اقتصادی جهانی شود.

* در شرایط کنونی ما وابستگی سیاسی نداریم و تکنولوژی، سرمایه، منابع و بازار داخلی و منطقه‌ای را در اختیار داریم. پس چرا پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد و عدد رشد قابل قبول نیست به نظر من دلیل این امر به سب مدیریت و برداشت ما از مسائل برمی‌گردد. چرا ما به یکدیگر اعتماد نداریم؟ چرا تقلب می‌کنیم؟ چرا زیرمیزی مبادله می‌کنیم و چرا از قوانین سوءاستفاده می‌کنیم؟

* همه عوامل توسعه اقتصادی مهیاست و ما در این بین فقط به بستری نیاز داریم که این عوامل در مسیر این بستر با یکدیگر تلفیق شود. این بستر، سرمایه اجتماعی، مبانی اخلاقی و اعتقادی، امانتداری، صداقت، وفاداری، پاکی و رعایت حلال و حرام است. اقتصادی که نتواند در بستر سلامت اعتقادی حرکت کند دچار کندی می‌شود.

* ما می‌توانیم بدون نفت کشور را به راحتی اداره کنیم. ما باید بتوانیم با عقل و اخلاق و عمل از آب، خاک و هوا ثروت تولید کنیم.

*امنیت در وزارت کشور به معنای امنیت پایدار و همه‌جانبه مبتنی بر رضایت‌مندی مردم، کارآمدی نظام، رعایت اخلاق و قانون در نظر گرفته شده است.

*اگر استانداران سهم توسعه‌ای داشته باشند می‌توانند منابع مالی را تجهیز کنند و در بودجه‌نویسی استان و توزیع منابع استان نقش موثری داشته باشند. ما به دنبال این هستیم که چند استان را به عنوان پروژه مخصوص معرفی کنیم. من با یکی از روسای اتاق بازرگانی قرار گذاشتم و در آن جلسه مطرح شد که دستور جلسه بعد ارائه شیوه‌های تحول اقتصادی در استان‌ها باشد.

*ما استاندارانی را انتخاب می‌کنیم که نگاه اعتدالی، سابقه مفید، نگاه و فهم اقتصادی داشته باشند، پاک دست بوده و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و همچنین قانونمدار باشند.

* من می‌توانستم مثل قبل استانداران را به تشخیص خودم انتخاب کنم ولی می‌دانم اگر در مقدمه کار با هماهنگی و انسجام پیش برویم کارها بهتر پیش می‌رود. برخی دوستان اسامی را برای پست استانداری به من پیشنهاد می‌کنند که پیشنهادها دارای ویژگی‌هایی که من گفتم نیستند، بنابراین من آنها را انتخاب نمی‌کنم که این امر موجب دلخوری افراد معرف می‌شود. ما به دنبال این هستیم که در استانداری‌ها از افرادی با گرایش‌های مختلف استفاده کنیم.

* گروه‌های سیاسی به ظن خود اعتدال را تفسیر کرده‌اند اما باید مفهوم اعتدال را از خود آقای روحانی که اعتدالگرایی را مطرح کرده است جویا شویم.

نظرات بینندگان