arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲

روايت رييسي از پرونده مالي برخي روحانيون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه و دادستان ويژه‌ روحانيت با حضور در بيست و دومين گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور درباره پرونده‌هاي قضايي روحانيون اظهار داشت: در مدرسه فيضيه يك اطلاعيه براي مدت مديدي در تابلوي اعلانات نصب مي‌شود، مبني بر اينكه كساني كه مي‌خواهند پول‌هايشان را بگذارند و سود بگيرند.

اين فرد به عنوان طلبه پول‌هاي بسياري را جمع مي‌كند و چون كاسبي ندارد و نمي‌تواند درآمدي داشته باشد بعد از مدتي كم مي‌آورد و بسياري از طلاب در همين رابطه گرفتار شده و حتي فرش زير پاي خود را فروختند.

 معاون اول قوه قضاييه اظهار كرد: در اين يك سال كه به امر مقام معظم رهبري در دادسراي ويژه روحانيت آمده‌ام يكي از پرونده‌ها اين بود كه در يكي از شركت‌هاي خودروسازي، امام جماعتي بيش از هزار نفر را گرفتار كرده است. به‌گونه‌يي كه افراد به اين امام جماعت به عنوان فردي مورد اعتماد پول دادند و او هم، چون كاسبي نداشته بعد از مدتي پول كم آورده و الان اين پرونده بيش از هزار نفر شاكي دارد. البته كه يكباره كار به اينجا كشيده نمي‌شود. وقتي كه اين تعداد 10 يا 100 نفر بودند امكان پيشگيري وجود داشت، ولي الان، هم بايد با اين فرد برخورد كنيم هم كساني كه پول دادند به پول‌شان نمي‌رسند.
نظرات بینندگان