arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲

جان کری: سوریه 1000 تُن عامل شیمیایی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، سوریه 1000 تُن عامل شیمیایی از جمله گاز خردل و سارین در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفت که برخی از این عامل‌های شیمیایی به صورت مجزا و در مصارف دوگانه استفاده شدند در حالی که سایر عامل‌ها احتمالا در تانکرها حفاظت می‌شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ممکن است بخواهد تا با رهبران کنگره این کشور درباره زمان و چگونگی انجام اقدامی در قبال درخواستش برای اعطای مجوز به منظور حمله‌ای محدود علیه سوریه گفت‌وگو کند.

وی در جریان جلسه کنگره و پاسخ به تحولات دیپلماتیک گفت: هیچ تغییری در مورد نحوه درخواست ما از کنگره برای انجام اقدامی علیه سوریه به وجود نیامده است و در مورد زمان و چگونگی این اقدام نیز اوباما قرار است با قانونگذاران به گفت‌وگو بپردازد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: پیشنهاد اقدام نظامی با هدف سرنگونی بشار اسد نیست اما به ظرفیت و توانایی نظامی وی ضربه می‌زند و اسد را مجبور می‌کند تا بر سر مذاکره بنشیند. در حالی که این پیشنهاد اولیه برای حمله محسوب نمی‌شود، کاملا مشخص است که تاثیری عمیق بر قوای نظامی اسد می‌گذارد.

وی گفت: فشار مضاعف در تضعیف ارتش اسد و افزایش حمایت‌ها از مخالفان وی باعث می‌شود تا او بر سر میز مذاکره بیاید.

نظرات بینندگان