arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

مدیر «باثبات»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
می شود رزومه و سوابق اجرائی اش را در نظر نگرفت اما مهم تر از آن توجه به آخرین بخش از کارنامه اوست. روزی که گام به ایران خودرو دیزل گذاشت، این شرکت تابعه بزرگترین خودروساز خاورمیانه با مسائل عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد و مشکلاتی داشت به بزرگی تولیداتش. هاشم یکه زارع اما مدیری نبود که نداند چه کند.

یکی از ویژگی های او در سال های حضورش در بالاترین سطح مدیریتی صنعت خودروی ایران، ثبات و ماندگاری اوست. مدیریت 5ساله در تکنوتار، ثبات 12 ساله در مدیریت سایپا دیزل و حضور موفق و 5 ساله در پارس خودرو از یکه زارع مدیری «امتحان پس داده» ساخته است. به نظر می رسد او آزموده ای است که آزمودنش خطاست،

از این رو به ایران خودرو آمده است تا توان خود را برای تقویت این گروه صنعتی به کار گیرد. صنعت خودرو به ویژه ایران خودرو در سال های اخیر دشواری های فراوانی را تحمل کرده و پشت سرگذاشته است.

سال 91 شاید سخت ترین سال تاریخ خودروسازان بود اما جواد نجم الدین در آئین پایان سال کاری ایران خودرو دستی پر از موفقیت ها و دستاوردها برای ارائه داشت. او با افتخار تمام از حفظ تمامی اشتغال این گروه صنعتی با وجود قطع رابطه با پژو پس از 23 سال سخن گفت.

از سوی دیگر به صراحت اعلام کرد که صنعتگران خودروی ایران در سالی که گذشت واقعی ترین و شفاف ترین فضای تولید در ایران را به نمایش گذاشته و بدون دریافت ارز یارانه ای – چه مرجع و چه مبادلاتی – چرخ های خود را چرخانده اند. شاید دست آوردهائی از این دست بود که کاخ سفید را به این نتیجه رساند که خودروسازان را باید ویژه تحریم کند!

با این حال و در چنین شرایطی هیات مدیره ایران خودرو تصمیم به انتقال یکه زارع از ایران خودرو دیزل به مدیریت ارشد این گروه صنعتی گرفت تا نفسی تازه در کالبد این شرکت دمیده شود. مرد با ثبات مدیریت در صنعت خودرو سکان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور را در حالی به دست می گیرد که تولید تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی بدترین روزهای چند سال اخیر را طی می کند.

با این وجود یکه زارع نگران نیست چرا که برای نخستین بار نیست که با کوهی از مشکلات مواجه می شود. اما تجربه سالها حضور در بطن صنعت خودرو «داشته» ارزشمندی است که امروز در اختیار یکه زارع است تا با بهره بردن از آن ثبات و آرامش را به سالن های تولید جاده مخصوص باز گرداند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
6
15
او برای صنعت، یک گوهر است،نجیب،کاری،صبور و بدون حاشیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
3
10
تا اندازه ای حضور یک مدیر باتجربه وتوانمند در راس این مجموعه بزرگ جای امیدواری است ولی به نظر بنده به عنوان یک شهروند شایسته است که دولت با اتخاذ تدابیرلازم از یکه تازی این شرکت ها در صنعت خودرو کشور جلوگیری نموده وهمانند سیاست های تولید در سایر صنایع(لوازم خانگی، لبینات و...) عمل کند. اونوقته که شاهد ارتقا تولیدات داخل خو ایم بود
راستی یادتونه زمانی که دولت اصلاحات می خواست پیکان را از چره تولید خارج کنه چه شایعاتی (بیکاری چندین هزار نفر!) توسط عده های (غیرکارشناس و یا منافع طلب ) مطرح می شد و در عمل دیدیم که با انجام این مهم صنعت خودرو در اون سالها در تنوع تولید چه جهشی داشت
کامیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
14
5
حالا ما باید حمایت کنیم. یعنی خودروی ایرانی بخریم و ماشینای چینی رو تحریم کنیم
نظرات بینندگان