arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۴۱
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

الهه راستگو و مدعیان اصولگرایی

* دکتر صادق زیباکلام
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از روز یکشنبه 17شهریور که خانم راستگو به‌همراه آقای دنیامالی، دو عضو حاضر در فهرست اصلاح‌طلبان شورای شهر، به جای دادن رای به محسن هاشمی نامزد اصلاح‌طلبان، به قالیباف نامزد اصولگرایان رای دادند و در نتیجه با همان دو رای باعث ماندن شهرداری در دست اصولگرایان شدند، رسانه‌های پرتعداد آنان دفاع شداد و غلاظی از عمل خانم راستگو را کلید زده‌اند. همچنین به موازات حمایت از خانم راستگو، اصولگرایان حملات سنگینی را هم متوجه اصلاح‌طلبان کرده‌اند. آنان در رسانه‌های پرتعدادشان، اصلاح‌طلبان را به واسطه انتقاداتشان به عمل الهه راستگو، متهم به استبداد کرده‌اند.

از دید اصولگرایان، این حق خانم راستگو بوده که به‌عنوان یک عضو شورای شهر، تصمیم بگیرد و انتخاب کند که به چه کسی رای دهد؟ این انتظار و توقع اصلاح‌طلبان از وی که همه اعضای فراکسیون باید به تصمیمات جمعی احترام بگذارند، از دید اصولگرایان، مصداق روشن استبداد، تحکم و دیکتاتوری است.

آنان همچنین مدعی هستند با اینکه آقای عباس جدیدی به جناح آنان تعلق دارد اما وقتی به جای آقای قالیباف به آقای محسن هاشمی رای داد، اصولگرایان به هیچ روی از وی کدورتی به دل نگرفتند.

اما با وجود همه سرزنش‌ها و استدلال‌های اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان و با در نظر گرفتن همه دسته‌گل‌هایی که آنان به واسطه عملکرد «آزادمنشانه» رای خودشان می‌فرستند، همان‌طور که گفته شد عمل خانم راستگو، غیردموکراتیک بود و دفاع اصولگرایان از وی و متقابلا حملاتشان به اصلاح‌طلبان و متهم‌کردن آنان به رفتار غیردموکراتیک، نهایت فرصت‌طلبی سیاسی است.

این درست است که راستگو از این حق برخوردار است که به هرکس که می‌خواهد رای دهد اما همه این حق و حقوق، زمانی تحقق می‌یابد که وی به اعتبار شخص «الهه راستگو» انتخاب می‌شد و به عضویت شورا درمی‌آمد. اما آیا رای خانم راستگو، به واسطه اینکه ایشان «الهه راستگو» بودند به ایشان داده شد؟

به بیان دیگر، اگر خانم راستگو در فهرست اصلاح‌طلبان نمی‌بود، همین میزان رای را می‌آورد؟ تصور نمی‌رود که نه خانم راستگو و نه طرفداران جدید اصولگرای وی، بتوانند چنین ادعایی را مطرح کنند. بنابراین رای ایشان اخلاقا و اصولا برحسب ضوابط و قواعد دموکراسی، تعلق به خودشان نداشته و تعلق به جریان سیاسی‌ای دارد که موجبات انتخاب ایشان را فراهم آورده است.

اگر ایشان به‌راستی مایل هستند که حسب انتخاب فردی و شخصی خود تصمیم‌گیری کند، در آن صورت اخلاقا موظف بود روزی که اصلاح‌طلبان، وی را در فهرست خود قرار دادند به آنها می‌گفت در صورتی که انتخاب شود، هیچ تعهدی به تصمیمات جمعی و اهدافی که به مردم اعلام شده و به واسطه آن رای گرفته شده ندارد و هر طور که صلاح دید، عمل می‌کند.

اما در عمل خانم راستگو بعد از آنکه از اعتبار اصلاح‌طلبان استفاده (یا درست‌تر بگوییم سوءاستفاده کرد) مقایسه آقای جدیدی با نامبرده که بعضا از سوی اصولگرایان صورت می‌گیرد هم قیاس مع‌الفارق است. به همان میزان که حضور خانم راستگو در شورای شهر مدیون اصلاح‌طلبان است، به همان میزان حضور آقای جدیدی صرفا و فقط مدیون و مرهون «عباس جدیدی» است.

تقریبا اکثریت قریب‌به‌اتفاق رای‌دهندگان تهرانی، به واسطه شخصیت ورزشی وی، به واسطه علاقه به کشتی و اینکه آقای جدیدی در مقطعی قهرمان المپیک و قهرمان ملی کشور بودند، به وی رای دادند. به عبارت دیگر چه عباس جدیدی در فهرست «آبادگران» بود چه در فهرست کارگزاران یا اصلاح‌طلبان و دیگر اصولگرایان، همین میزان رای را می‌آورد چون رای به جدیدی به واسطه فهرست نبود. این چه دخلی به خانم راستگو پیدا می‌کند که اگر در فهرست اصلاح‌طلبان نبود یک‌هزارم این رای را هم نمی‌آورد؟

بعید به نظر می‌رسد که اصولگرایان این نکات و قواعد ابتدایی، بدیهی، اولیه دموکراسی، حزبی و کار تشکیلاتی را ندانند. اما اینکه با وجود این، چرا خود را به تجاهل زده و با همه وجود به دفاع از عمل غیراخلاقی خانم راستگو برخاسته و اصلاح‌طلبان را متهم می‌کنند شاید در گرو این پرسش است که اصولگرایان به‌راستی چقدر پایبند به ضوابط اخلاقی در سیاست هستند؟

پاسخ به این سوال البته بارها برای مردم روشن شده است.

منبع: شرق

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۴۵
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
67
951
اصولگراها فقط اسمشون اصولگراست وگرنه هیچ پایبندی به اصول ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
رفتار راستگو در هیچ منطقی نمی گنجد!!!!!!!!!!!1
واقعا از اینکه همجنس من این عمل زشت و مرتکب شده از خودم شرمگینم
و برای ایشان تاسف میخورم که چگونه عضو یک مجموعه ای باشد که تکلیفش با خودش معلوم نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
35
526
والا حرف ما هم همینه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
32
510
موافقم. تحليل منطقي بود.
م س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
21
354
عجب سوالی مطرح کردی آقای دکتر
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
23
419
اگر اینها معتقد به اصول و قواعد بودند که امروز وضعمان این نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
24
348
این جور افراد هیچ درکی از کار گروهی و حزبی ندارند
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
24
291
استدلال صحیحی بنظر میرسد .
حميدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
14
253
دكتر دوستت داريم. كاش تحقيقات جامعي هم در خصوص علل و عوامل این اتفاق صورت می گرفت. همچنين لازم است مانند حزب اسلامي كار، اصلاح‌طلبان هم به صراحت اعلام نمايند كه راستگو جزو فراكسيون اصلاح‌طلبان شورا نيست.
علی
|
UNITED STATES
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
20
342
خانم راستگو باید استعفا دهند
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
439
41
واقعا از دكتر زيبا كلام بعيد است كه چنين تحليلي از قضيه داشته باشد. شهردار منصب سياسي ندارد كه انتخاب او تابع حزب و منافع آن باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
18
231
باین میگن حرف درست حسابی که جواب ندارد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
13
238
مگه خود اصول گرایان به چشم حزبی نگاه نمی کنن مگر نه اینست که هنگام رای اعتماد و یا مسائل دیگر به صرف اینکه طرف مقابل اصلاح طلبه اونو تایید نمی کنن و اصلا به سوابق اون توجه نمی کنن پس چطور روشون میشه به اصلاح طلبا انتقاد کنن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
14
187
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
15
191
فرمایشات دکتر زیباکلام بسیار صحیح است.با احترام به ایشان به نظر من هر شخص آشنا به سیاست بایک آنالیز ساده به همین نتیجه میرسد اما جای تاسف اینجاست که فردی چون خانم راستگو با سابقه حضور در سطح عالی سیاستگذاری مملکت اینگونه رفتار کردند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
11
136
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
حاج رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
12
181
دکتر زیباکلام ، متشکریم . حرف دل همه نا را زدی .
آرزو همیشه تندرست ، سربلند و سعادتمند باشید .
یا حق
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
11
151
دقیقا علت رای اوردن این خانم همین است که اقای دکتر زیبا کلام فرمودند ولذا وی دیگر نماینده رای دهندگان خود نیست بجز چند مغذ از اعضای خانواده خود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
13
185
ایشان باید از عضویت در شورا استعفا دهند
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
14
167
حيف راي كه به ايشون دادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
10
159
خود اصول گرایان هم می دانند که کار این فرد غیر اخلاقی بوده است همه می دانند اما در فکر آنان هدف وسیله را توجیه می کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
8
126
نکات قابل تاملی گفته است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
14
179
خانم راستگو تو به مردم و حزبی که وامدار آن هستی خیانت کردی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
11
150
خانم راستگو این رای و شورا یک روزی تموم میشه ولی قطعاً بعدها احساس خوبی نخواهی داشت (البته اگه کمی انصاف داشته باشی)
عزت زیاد
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
129
دقيقترين تحليلي بود كه در اين چند روز خوانده بودم. احسنت آقاي زيباكلام. واقعا كه استاد سياست هستيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
11
111
بسیار عالی و متقن
این تحلیل را در رسانه های معتدل بیشتری منتشر کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
7
88
اگر قانون اجرا شود خوب است همه مشکلات از بی قانونی است و ... از قانون ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
76
دكمه لايك چي شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
11
107
مراجعه به دفاع جانانه خبر 20:30 از خانم راستگو خالی از لطف نیست.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
8
88
به عنوان یک تجربه تلخ برای دروه های بعدیا مسائل بعدی باید با دید باز و روشن نگاه کرد و خود شخص را نیز از دید خارج نکرد.
دانشجووفرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
7
93
قالیباف واصولگرایان ازهمان روزهای اول می دانستند راستگو ودنیامالی با لابی بطرفشان خواهند آمد استقلال رای درآرای حزبی مفهوم ندارد بنده فکرمی کردم قهرمانان ورزشی با لابی امکان داردمستقل عمل نکنند وبه یکی ازطرفین متمایل شوندو ازاین نظرباید به همه آنها تبریک گفت .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
121
به نظرم علت ناراحتی اصلاح طلبان نه انتخاب آقای قالیباف و نه حمایت اصول گرایان از این عمل ضد اخلاقی، بلکه به بازی گرفتن رای مردم و به ويژه جوانان این مملکت هستش - که البته همان طور که خداوند علی رغم این همه تخریب و توهین و فحش ، به اصلاح طلبان عزت داده است باز هم با آنها و با اخلاق خواهد بود - البته دنیا محل امتحان است و جمع کردن توشه آخرت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
126
اكر واقعا اين خانم به خاطر سياسي شدن جو اصلاح طلبها به قاليباف راي داده جرا از اول در يك حذب سياسي ثبت نام كرده؟؟ حرفهاي ايشان كاملا با عملكردش مغاير است جاي شرمندكي دارد!!!
پرهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
12
127
کاش رای من یکی رو پس میداد؛خیلی پشیمون هم از این خانم هم از دنیامالی!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
منو دوستانم هم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
90
عالی بود.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
117
همین قضیه را صداو سیما با آب و تاب تیتر اول خبر بیست و سی میکنه و اتفاقات شورای اول که دست اصلاح طلبها بود یادآور میشه.با انتخاباتی که برگزار شد هنوز هم صداو سیما قصد تغییر رویه و منش را ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
9
108
کار ایشان درست نبود. چون با لیست حزبی وارد شورا شده بود.
کاشکی اول از حزب استعفا میداد و بعد با سلیقه خودش تصمیم میگرفت.
من طرفدار قالیباف هستم ولی رعایت الزامات گروهی و حزبی را برای توسعه احزاب در ایران ضروری میدانم.
معلم یالقوز
|
CANADA
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
6
101
پیشنهاد می کنم خانم راستگو ، برای اثبات وفاداری به مردم سالاری دینی و اعلام برائت از دیکتاتوری مدرن که با رای مردم بالا می رود و لی پایین نمی آید ، از نمایندگی شورا استعفا بدهند. برادران و خواهران مدعی اصولگرایی هم متو جه باشند که یکی از دلایل ادبار به نامزدهای طیف مو سوم به اصولگرایی، همین رفتارهای غیر اصولگرایانه بوده است .ارزش اصول ، بیش از ارزش یک نماینده ی نا معتقد به اصول و اصولگرایی است .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
8
72
عالي بود
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
6
97
زنده باد مخالف من، اما... خائن نه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
8
86
اگر می خواست به هر کی رای بدهد چرا موقع رای اوردن اسمش را تو لیست اصلاح طلبان گذاشته بود
از اول می رفت تو لیست اوصلگریان
یک بام و دو هوی نمی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
65
دمت گرم
سپيدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
7
69
همه این حق و حقوق، زمانی تحقق می‌یابد که وی به اعتبار شخص «الهه راستگو» انتخاب می‌شد.
حرف حساب.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
8
71
مرحبا استاد!!
محمد
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
6
96
به اعتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان خانم راستگو باید از شورای شهر استعفا دهند. چون ایشان بدلیل حضور در لیست اصلاحات توانست وارد شورای شهر شود.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
84
از رای دادن به خانم راستگو ودنیامالی پشیمانم.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
85
از رای دادن به خانم راستگو ودنیامالی پشیمانم.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
93
رای دهنده گان به خانم راستگو حامیان وطرفدران هاشمی واصلاح طلبان بوده وهستند. وبه این امید که این خانم هم به ارا ونظرات انان احترام بگذارد. اگر واقعا اگر راستگو در تبلیغات خود میگفت رای من قالیباف است بازهم انتخاب میشدند؟؟!! قطعا این خانم به رای مردم تهران خیانت کرده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
85
ایول دکتر عالی بود واقعا وجود آدمایی مثل زیباکلام نعمته
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
2
46
بنظر من استاد تمام گفتنیها را دراین اندک زمان آورده اند ونیاز ندارد که من تفسیر نمایم ولی درهرحال خانم راستگو واقعابه آرای مردم که بلحاظ اصلاح طلبی به او داده اند خیانت کرده وتنها راهش استعفا از عضویت درشورا میباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
3
51
باسلام بنده هم با درخواست از خانواده ام به ایشان ولیست اصلاحات رای دادیم ولی افسوس که ایشان به رای واعتماد ما خیانت کردو......................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
60
راستگو استعفا استعفا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
47
علاوه بر مطالبي كه آقاي دكتر زيباكلام اشاره نمودند بايد اين نكته را هم اضافه كنيم كه خانم الهه راستگو در جلساتي كه با اعضاء اصلاح طلب شوراي شهر داشته اند گفته اند كه به آقاي محسن هاشمي راي خواهند داد اما در هنگام راي گيري به آقاي قاليباف راي داده اند كه اين رفتار از نظر اخلاقي نادرست و غير صادقانه است.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
63
خانم راستگو اگر اسمشون در لیست اصلاح طلبان نبود امکان نداشت رای بیاورند
ناشناس
|
BRAZIL
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
55
اگر رأي اصلاح‌طلبان نبود اين خانم الآن در این جایگاه نبود.

با رأي ما رفت بالا حالا مدعي خود ما شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
47
من به خانم راستگو رای دادم . و در شورای شهر هم موفقیت و بُرد برای من قطعی بود و نمی باید میباختیم . ولی الان احساس کسی را دارم که بدجور باخته...
فهيمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
5
47
خانم راستگو با ... عنوان می کنند وام دار حزب و گروهي نيستند پس چرا باليست اصلاح طلبان جلو آمدی مستقل عمل می کردی تا ببينم رای می اوردی آن وقت می گفتی من مستقل امدم و وام دار حزب و گروهی نيستم.
هاشمى دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
54
راستگو، جبهه پاىدارى؛ پىوندتان مبارک.
براى دور بعد شوراى شهر جبهه پاىدارى اىشون رو توى لىست خودش قرار بده.
مجید
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
6
38
خانم راستگو به رایی که مردم به او داده بودند جفا کرد ولی اصلاح طلبان شتاب زده عمل کردند به چند دلیل:
1- تازه آغاز کار شورای چهارم است و چهار سال به پایان آن دیگر باقی مانده
2- رئیس شورا بر خلاف شهردار سال انتخاب می شود
پس اصلاح طلبها باید با خانم راستگو مثل خود او برخورد می کردند تا ایشان شرمنده می شد نه اینکه قیافه حق به جانب به خود گیرد
و یک نکته دیگر رای خانم راستگو و آقای دنیامالی تقصیر خود اصلاح طلبان است که این دو را در فهرست ائتلاف خود قرار دادند
نده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
52
فردی دریک روز رایش میشه حتما سود در عوض کردن رای بوده
یک اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
4
53
راستگو , رایم را پس بده ...
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
3
59
خانم راستگو ببه شما بابت اینکه به مردم پشت کردید تبریک میگویم!ان شاء ا... در عداد کسانی قرار بگیرید که در هنگامه احد غنیمت دنیوی را به رسول خود مقدم دانستند!
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
3
38
کاش می شد رای ما پشیمون شده ها را پس بدهند آن وقت معلوم می شه که وارد شورای شهر می شدند یا خیر.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
3
44
خیلی برای این زن متاسفم
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
3
29
خدا به راه راست هدايتش كنه
خرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
6
27
ایشان به نظر بنده نه اصلاح طلب و نه اصول گرایند
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
18
8
آقای زیبا کلام آیا شما هم به نعل می زنید و هم به میخ؟ البته این استدلال شما را قبول دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
5
26
آفرین به شما آقای دکتر . واقعا حرف حق را گفتید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
4
26
این حداقل پاسخی است که به کنش غیر اخلاقی و خائنانه این شخص باید داده شود تا باعث آرامش رای دهندگانی شود که این خانم از رای آنها سو ء استفاده کرده
نارون
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
5
40
یقین بدانید همه این اصولگراها که از راستگو حمایت میکنند و کپکشان خروس میخواند بهتر از هر کس دیگری میدانند کسی که به آرمان خودش وفا نکند به اصولگرایی هم وفا نمیکند
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
1
13
ضمنا بعد از رای عباس جدیدی به مسجد جامعی، جناح اصولگرا نیز در توهین به ایشان کم نگذاشتند. مثلا شریعتمداری در کیهان خبر ویژه صفحه ی اول خود را اینطور نوشت "دلالی مشمئز کننده یک دوپینگی فرصت طلب در شورای شهر "
نظرات بینندگان