arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

توضیحات توفیقی درباره دانشجویان ستاره‌دار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست وزارت علوم درباره بازگشت تحصیل دانشجویان محروم شده به دلایل سیاسی، گفت: فارغ از اینکه چه عنوانی به این دانشجویان داده شده است، همه تلاشمان را می‌کنیم که کسی به دلیل عقاید سیاسی و فعالیت‌های دانشجویی، در چارچوب ضوابط و مبانی از تحصیل محروم نشود.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر توفیقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی با بیان اینکه در ورودی‌های جدید ارشد و دکتری، هیچ‌کس به دلایل سیاسی محروم نشده است، اظهار کرد: برای دانشجویان سال‌های قبل در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده که مشغول بررسی اعتراضات هستیم و نهایت سعی‌مان را می‌کنیم که مشکلاتشان حل شود.

وی افزود: هنوز در مرحله مقدماتی و در حال جمع‌آوری درخواست‌ها و دسته‌بندی آنها هستیم و با دانشگاه‌ها و کمیسیون‌های مختلف صحبت می‌کنیم تا پس از آن، نتایج آن مشخص شود.

سرپرست وزارت علوم همچنین با بیان اینکه تابحال درباره حوادث 88 با هیچ کس صحبتی نکرده‌ام، تصریح کرد: بعد از معرفی به مجلس، درباره این قضیه صحبت خواهم کرد.

توفیقی همچنین درباره وضعیت علیرضا رهایی، رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: موضوع وی درباره شکایت یک دانشجو به دیوان عدالت اداری بوده که در نهایت دیوان رایی را صادر کرده است، اما او به فعالیتش ادامه خواهد داد و مشکلش برطرف شده است.

وی همچنین درباره عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم و دانشگاه‌ها، اظهارکرد: کلیه عزل و نصب‌ها تنها چهار مورد بوده است که دو مورد آن در وزارت علوم و دو مورد در دانشگاه‌ها بوده که در موارد صورت گرفته بسیار مورد استقبال دانشگاهیان بوده است.

سرپرست وزارت علوم همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اسامی روسای دانشگاه‌هایی که خودشان استعفا داده‌اند و اینکه استعفای آنها در حال بررسی است؟ گفت: اجازه دهید ابتدا درباره این مساله تصمیمی گرفته شود و بعد آن را اعلام خواهیم کرد.

توفیقی در ادامه درباره تغییر در معاونت‌های آموزشی و فرهنگی وزارت علوم، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول رایزنی هستیم و پس از نتیجه قطعی، این موارد را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه 30 درصد ظرفیت آموزش عالی خالی است، با آن چه خواهید کرد؟ تصریح کرد: ظرفیت خالی در آموزش عالی به دلیل تراکم تقاضا در برخی از رشته‌هاست که در این زمینه باید برنامه‌ریزی توسعه یافته آموزش عالی بازنگری شود تا پراکندگی متناسب با رشته‌ها باشد.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر حدود 80 درصد از داوطلبان، متقاضی 20 درصد از رشته‌ها هستند، گفت: اگر در این زمینه تعامل خوبی با دانشجویان شود، شاهد توزیع بهتر داوطلبان در بین رشته‌ها خواهیم بود.
نظرات بینندگان