arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

محاکمه علنی مرسی به زودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه دستگاه قضایی مصر از محاکمه علنی رئیس جمهوری مخلوع این کشور به اتهام تحریک به قتل تظاهر کنندگان مخالفش در مقابل مقر ریاست جمهوری در روز ۳۰ ژوئن خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، منابع اگاه قضایی مصری درباره محاکمه محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع این کشور اعلام کردند، محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر به صورت علنی به اتهام تحریک به قتل معترضان مخالفش در روز 30 ژوئن که باعث قتل عام شماری از تظاهر کنندگان در مقابل مقر ریاست جمهوری مصر در قاهره شد، محاکمه خواهد شود.

این منابع قضایی در ادامه افزودند: هم اکنون مشکل تنها به انتخاب محلی برای آغاز محاکمه محمد مرسی مربوط می شود.

این منابع آگاه دستگاه قضایی مصری در ادامه افزودند: هم اکنون مرسی در یک مکان امن در بازداشت به سر می برد و کسی مجاز به فاش کردن محل نگهداری وی نیست، اما در عین حال هیچ همکاری قابل بیانی بین وی و بازجویانش وجود ندارد.

از سوی دیگر حازم الببلاوی نخست وزیر مصر در گفت وگویی با مطبوعات مصری اعلام کرده است: بازداشت مرسی براساس مفاد قانونی صورت گرفته است و فاش نشدن محل نگهداری وی بیشتر به خاطر تامین امنیت خود مرسی انجام می گیرد.  

منابع خبری مصری به نقل از منابع قضایی آگاه از وضع مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر اعلام کردند: هم اکنون نهاد مربوط به کسب در آمدهای غیر قانونی در مصر در حال بررسی حساب های شخصی و در امدهای وی در طول مدت ریاست جمهوری وی است تا در صورت وجود مشکل در دادگاه آتی به این پرونده هم رسیدگی شود.
نظرات بینندگان