arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

رضا کیانیان: نمی‌دانستم جزو پیشکسوتان شده‌ام!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا کیانیان، زنگ آیین افتتاح نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» به کارگردانی پارسا پیروزفر را نواخت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیین افتتاح نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» شب گذشته - 20 شهریور ماه - با حضور هنرمندانی چون رضا کیانیان، سروش صحت، اسماعیل خلج، حسین محب‌اهری، محمد ساربان، مجید سرسنگی و ... در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

مسعود فروتن، نویسنده و کارگردان که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در صحبت‌هایی گفت: رسم قشنگی هست که اولین اجرای هر هنرمندی با به زنگ درآوردن آیین افتتاح آن آغاز می‌شود که امشب هم قرار است زنگ آغازین نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» به صدا دربیاید.

سپس رضا کیانیان در صحبت‌هایی گفت: نمی‌دانستم من هم جزو پیشکسوتان هستم. این پارسا خان را چون همه دوست دارند و من هم دوستش دارم. قرار شد من زنگ نمایشش را بزنم که باعث شد با این کار من هم جزو پیشکسوتان تئاتر بشوم. امیدوارم که تئاترش با موفقیت اجرا شود.

در ادامه پارسا پیروزفر در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: من در اینجا می‌خواهم از گروهی که مرا در این نمایش همراهی کردند، تشکر کنم.

او درباره متن نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» ادامه داد: متن این نمایش متنی معاصر است که 14 سال پیش نوشته شده است و تاکنون غیر از یک اجرای دانشجویی اولین باری است که قرار است اجرا شود.

مجید سرسنگی - مدیر تماشاخانه ایرانشهر - ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران عنوان کرد: آقای پیروزفر با اینکه بیشتر سبقه بازیگری دارند، اما وقتی که نمایش قبلی ایشان را دیدم متوجه شدم تئاتر و درام را به خوبی می‌شناسد و قدرت خوبی هم در هدایت بازیگر دارد.پ

او افزود: کارهای ایشان هم از نظر جریان روشنفکری و هم از نظر تماشاگران عام ارزشمند است. من خوشحالم که تماشاخانه ایرانشهر توانست یکی از کارهای آقای پیروزفر را روی صحنه ببرد.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر در پایان صحبت‌هایش گفت: همچنین از دوست خوب و ارجمندم جناب آقای کیانیان که زنگ آیین افتتاح این نمایش به دستشان نواخته می‌شود سپاسگذاری می کنم. مطمئنا این اتفاق برای همه ما به یادماندنی خواهد بود.

***

در ادامه رضا کیانیان قبل از نواختن زنگ آغازین نمایش گفت: حالا که آن هشت سال تمام شده و دوره جدیدی شروع شده است؛ باید از آقای سرسنگی تشکر کنیم چون ایشان به عنوان مسؤول تماشاخانه ایرانشهر جلوی خیلی هجوم‌هایی که قرار بود به اینجا انجام شود، ایستادند. باید برایشان دست بزنیم.

در بخش پایانی این مراسم با حضور پارسا پیروزفر، رضا کیانیان زنگ آغازیین نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» را سه بار نواخت.

نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش»، نوشته مری جونز با بازی پارسا پیروزفر و رضا بهبودی هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان