arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی: افزایش 100 هزار بشکه ای صادرات نفت ایران

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرده که ایران طی ماه اوت روزانه به طور متوسط ۹۸۵ هزار بشکه صادرات نفت داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادرات نفت ایران در ماه گذشته نسبت به ماه ژوئیه روزانه تا ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

به گزارش انتخاب ؛ آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرده که ایران طی ماه اوت روزانه به طور متوسط ۹۸۵ هزار بشکه صادرات نفت داشته است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه اوت -۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریورماه- علاوه بر چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه، به امارات متحده عربی و سوریه نیز صادرات نفت خام داشته است.

بر اساس گزارش این آژانس، صادرات نفت ایران در ماه گذشته نسبت به ماه ژوئیه روزانه تا ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. این گزارش تاکید می‌کند که در همین دوره زمانی، تولید نفت ایران نیز ۳۰ هزار بشکه افزایش داشته و به رقم دو میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه رسیده است.

ادامه افت صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در حالی است که در قانون بودجه سال جاری، صادرات روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت پیش بینی شده است.

البته هر بشکه نفت در بودجه سال ۹۲ حدود ۹۵ دلار تعیین شده، در حالی که بر اساس گزارش ۱۹ شهریور اوپک، متوسط قیمت نفت ایران طی ماه گذشته بیشتر از ۱۰۷ دلار در هر بشکه بوده است.

آژانس پیش‌بینی کرده است که نیاز به نفت اوپک در سه ماهه سوم سال جاری روزانه ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه باشد، اما در سه ماهه چهارم امسال، این رقم ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
3
21
خدا قوت...
زنگنه مچکریم :)
نظرات بینندگان