arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۸۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

حقیقت ماجرای جلسه 4شنبه هیات دولت چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال انتشار خبری با عنوان" زنگنه تهدید به استعفا کرد" که در  رسانه ها منتشر شد، یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگارما گفت: آقای زنگنه وزیرنفت روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به مشکلات و سختی هایی که دولت با آن مواجه است اعلام کرده که با این سختی ها و مشکلات مالی و.... هر کس به جای ما بود استعفا می کرد، اما ما ثابت قدم هستیم و بر ادامه این راه و کاهش مشکلات پافشاری می کنیم تا مشکلات کاهش یابد.

به گزارش بولتن نیوز، وی افزود:  آقای ربیعی وزیرکار، این سخن را در جمع محدودی مطرح کرده و البته قرار نبوده که این سخنان انعکاس یابد و این حرف ها از آن جلسه و جمع محدود، به بیرون درز کند و منتشرکند. اما  نوع انتشار غلط و ناقص خبر موجب شده که برخی رسانه های منتقد، این مطلب را به معنای ضعف دولت و وزیر دولت تلقی کنند و طوری خبر را منتشر کنند که انگار وزیر دولت، در مقابل مشکلات ضعف نشان داده و قصد استعفا دارد.

این منبع آگاه تاکید کرد: سخنان آقای زنگنه اتفاقا از موضع اقتدار و استواری بر نظر و اندیشه ها و اعتقادات و ارزش ها برای کاهش مشکلات است

 در شرایطی که حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری از دولت و وزرای دولت برای پیشبرد برنامه ها و کاهش مشکلات را شاهد هستیم، صحیح نیست که رسانه های منتقد که براصول و ارزش ها تاکید دارند، این نوع گلایه و گفت وگوهای معمولی در هر کار سختی را به معنای ضعف دولت و وزیر و تهدید به استعفا تلقی کنند.
وی افزود: در شرایطی که منطقه در خطر است و مشکلات اقتصادی پیچیده ای داریم باید با اتحاد و همدلی با مشکلات مواجه شویم و اگر انتقادی نیز داریم به گونه ای مطرح کنیم که به معنای  ضعف ما در برابر مشکلات تلقی نشود.


توضیحات ربیعی درباره حرف‌های زنگنه در آخرین جلسه دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها، گفت که زنگنه در جلسه اخیر دولت با تشریح مشکلات مالی متذکر شد که در چنین شرایط دشواری نمی‌توان کار کرد.


علی ربیعی در خصوص سخنانش در جمع مدیران استان مازندران درباره اظهارات وزیر نفت در جلسه چهارشنبه گذشته هیئت دولت، به خبرنگار فارس گفت: آقای زنگنه در آن جلسه مشکلات اقتصادی موجود و سختی کار در این شرایط را تبیین کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مازندران با اشاره به درخواست یکی از فعالان اقتصادی برای پرداخت سهم 30 درصدی بخش اقتصاد از هدفمندی یارانه‌ها، گفته بود «ما هنوز [پولی] نداریم که بدهیم و گرفتاری‌ها بر سر ماست».

وی در ادامه سخنانش متذکر شده بود: آقای زنگنه در جلسه چهارشنبه گذشته دولت تا [مرز] استعفا پیش رفت و گفت با این وضع نمی توان کار کرد.

ربیعی در این زمینه به خبرنگار فارس توضیح داد که منظور «زنگنه» از بیان جمله فوق صرفاً ذکر مشکلات مالی و دشواری کار در چنین شرایطی بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزیر نفت در واقع با تشریح مشکلات اقتصادی موجود به ویژه در حوزه تولید، بر لزوم حمایت از این بخش با پرداخت سهم تخصیص یافته از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حل این مشکلات تأکید داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
9
168
چرا عده ای منتظرند تا رکنی از ارکان دولت لنگ بزند؟؟؟ لذا دولتی ها باید خیلی مراقب باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
4
69
در یک خبری هم گفتم. مشکل از ضعف رسانه‌ای است که سریع واکنش نشان نمی‌دهد. به سرعت باید سخنگوی دولت یا روابط عمومی وزارت نفت به همه‌ی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اعلام کند که این خبر درست نیست.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
13
324
خبرگزاری مهر متعلق به مدیریت فرزند حدادعادل در حال سنگ اندازی به دولت است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
4
83
بعضی افراد برای منافع شخصی خود در این کشور بر روی هر شخص، هر ارزش و هر قانونی پا می گذارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
3
48
بهتره شفاف سازی بشه که دیگه چنین قضاوت از دولت نشه
بیات از شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
5
53
آخرش نفهمیدیم کسانیکه خودرا اصولگرا میدانند منظورشان کدام اصول است چون همیشه ودر همه علوم اصول ثابت هستند(مانند اصول حسابداری و...) ولی درطی این چندسال بنده اعتقادات ثابتی از اصولگرایان ندیدم البته وضع اصلاح طلبان هم بهتر از اصولگرایان نبوده ونیست!!! اصول انقلاب برپایه دین اسلام استوار است که درآن دروغ ،تهمت،غیبت و بسیاری از پلشتیها جایی ندارند
نظرات بینندگان