arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

فیلم: سرقت 60 ثانیه ای در قلب پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ساعت 21:30 شب چهارشنبه (25 اردیبشهت ماه)، یکی از همکاران روزنامه نگار که مسیر خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) را به سمت تحریریه می‌پیمود، درست چند صد متر بالاتر از سینمای پر رفت و آمد «آزادی»، در پیاده روی روشن، مورد دستبرد زورگیران قمه به دست قرار گرفته و پس از آنکه ضربه ای با دسته قمه به سرش اصابت کرده و صورتش با اسپری فلفل به سوزش می‌افتد، تلفن همراه مدل آیفون پنجش را از کف داده و اگر سر و صدا و فریاد کمک خواهی سر نمی‌داد، کیف دستی‌اش نیز به تاراج راهزنان می‌رفت.

فیلمی که با دوربین‌های امنیتی کانون پرورش فکری از ماجرا به ثبت رسیده، نگاه کنید تا دست‌کم دریابید که راهزنان امروزی، به رغم پیشرفت‌های چشمگیر در فن چهره‌نگاری و ...، حتی نیازی به پوشاندن چهره خویش نمی‌بینند! با این حال حتی با وجود انتشار فیلم و چهره سارقان توسط «تابناک»، شاهد توقف این سرقت‌ها در این منطقه نبودیم و ظاهراً تا سرقت منجر به فوت نشود، اقدام عملی و جدی را برای توقف چنین اعمال خشنی در قلب پایتخت شاهد نیستیم.

فیلم: سرقت 60 ثانیه ای در قلب پایتخت

امروز نیر در یکی از سرقت های سریع، سه خودرو به فاصله یک خیابان سرقت شدند و طبیعتاً ده دقیقه بعد وقتی موتور پلیس آمد، سارقان کیلومترها از محل وقوع جرم دور شده بودند و مالباخته نیز طبق معمول در پروسه اداری برای بازگرداندن اموالش از طریق بیمه افتاد. این اتفاقات طبیعتاً ممکن است در هر نقطه از پایتخت رخ دهد اما اینکه در قلب پایتخت و آن هم در منطقه ای اداری در ساعات میانی روز و در میان رفت و آمد مردم، سارقان جسارت چندین سرقت همزمان در زمانی کوتاه را داشته باشند و به سادگی نیز از صحنه دزدی بگریزند، قابل هضم نیست.

آنچه از شیوه و جسارت سارقان بهت برانگیزتر و غیرقابل هضم تر است، تکرار پیاپی چنین اتفاقاتی در این حوزه است و قطعاً اگر این محدوده برای سارقین ناامن بود، چنین اتفاقاتی مکرراً رخ نمی‌داد و در حین عبور یک موتورسیکلت از کنار شهروندان، هراس در دل شهروندان به اوج نمی‌رسید. انتظار می‌رود نیروی انتظامی بر روی این جرایم خشن انرژی و توانش را بیشتر از برخی موضوعات متمرکز نماید، چرا که نخستین و مهم ترین مطالبه مردم از پلیس حفظ و ارتقای امنیت عمومی است و سایر اولویت‌ها پس از تحقق این امر، قابل بحث هستند.

بخشی‌هایی از واقعه سرقت پیشین و همچنین گزارشی میدانی از سرقت های امروز خیابان وزرا را تماشا می‌کنید که البته بعید نیست، دامنه اش بیش از آنچه خبرنگار «تابناک» از آن مطلع شده، بوده باشد و سارقین پیش از ترک صحنه جرم، به خیابان‌های اطراف نیز سری زده باشند و چند صحنه جرم دیگر را نیز شکل داده باشند!

دانلود
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۸۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
3
51
????
میردیلمی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
4
101
واقعادر پایتخت پس پلیس کجاست؟
نظرات بینندگان