پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ضعف کمی و کیفی برنامه های صدا و سیما با انتقادات فراوان از مدیریت این سازمان مواجه شده است
به گزارش پارسینه؛ کپی- پیست" طرح و ایده از برنامه های یک شبکه فارسی زبان ماهواره ای (من و تو) در سازمان صدا و سیما در حال اپیدمی شدن است.
کپی از لوگوی برنامه من و تو پلاس و پیست صد در صدی آن در یکی از برنامه های سیما اولین و آخرین کپی کاری این سازمان عریض و طویل از یک شبکه ماهواره ای خارج از کشور نبود.
کپی از ایده برنامه شعر یادت نره ...! و بومی سازی آن در یکی از مسابقات رادیویی ادامه صنعت کپی پیست سازی صدا و سیما بود.
البته نمونه هایی از این دست در صدا و سیما کم نیست و حتی برنامه طنز "خنده بازار" نیز به بهانه تمسخر برنامه های این شبکه عملا در حال تبلغ و روایت چندباره برنامه های این شبکه است.
شاید تازه ترین کپی-پیست کاری صدا و سیما از "من و تو" در مسابقه «چهار، سه، دو، یک»باشد که شب ها از شبکه چهار سیما پخش می شود. در این برنامه نیز به تقلید کامل از ایده " صداهای غایب" مسابقه آکادمی از بینندگان خواسته می شود که برنامه های خود را ضبط کرده و در این برنامه پخش می شود.
البته صنعت کپی- پیست سازی از من و تو منحصر به صدا و سیما نمانده و تهیه کنندگانی همچون بیژن بیرنگ هم با ساخت شام ایرانی به تقلید از "بفرمائید شام پرداخته اند !