arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

دبکا: آرایش نظامی غرب علیه سوریه فروپاشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع دبکا خبر داده‌اند که نیروهای نظامی غربی که طی دو هفته گذشته در برابر ارتش سوریه موضع گرفته بودند در پی تضعیف طرح رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، در حال فروپاشی هستند.

 به گزارش خبرگزاری فارس پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در گزارشی مدعی شد که آرایش نظامی نیروهای غربی در برابر سوریه که از دو هفته پیش شکل گرفته بود در حال برهم خوردن است.

بنابراین گزارش، منابع دبکا خبر داده‌اند که نیروهای نظامی غربی که طی دو هفته گذشته در برابر ارتش سوریه موضع گرفته بودند در پی تضعیف طرح رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، در حال فروپاشی هستند. عدول اوباما از تصمیمش در پی فشارهای بی‌حد و حصر مسکو اتفاق افتاد.

بنا بر ادعای دبکا، کشتی‌های بریتانیایی و فرانسوی در تاریخ 11 سپتامبر از طریق کانال سوئز به سوی دریای سرخ حرکت کرده‌اند و کشتی‌های آمریکایی نیز از سواحل سوریه دور شده و در حد فاصل جزیره کرت و قبرس موضع گرفته‌اند.

در پی موافقت باراک اوباما با طرح مسکو مبنی بر نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه و انهدام آنها، دمشق روز گذشته به پیمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی پیوست. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هم تصریح کرد که این طرح را از آن رو پذیرفته است که طرح روس‌هاست و فشارهای آمریکا بر تصمیم او تاثیری نداشته است.

بحران فعلی پس از آن آغاز شد که در منطقه‌ای نزدیک به دمشق، یک حمله شیمیایی علیه شهروندان سوری اتفاق افتاد. دولت سوریه تاکید می‌کند که در این حمله نقشی نداشته است. وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرده، قبلا به واشنگتن در خصوص دسترسی تروریست‌های سوری به سلاح شیمیایی هشدار داده بود.

انتهای پیام
نظرات بینندگان