arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

قالیباف: برخی انتقادها، بی انصافی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران گفت: امیدواریم با همان نگاه و اندیشه و تفکر ارزش گرایی و ارزش مداری و با تاکید بر روحیه و روش جهادی در چهار سال پیش رو نیز با کمک مردم و همراهی و حمایت اعضای شورای شهر کار شهرداری را پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاري مهر قالیباف، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی، ترافیکی، امور شهری ، فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8 با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع) و با بیان اینکه خدا را شاکریم که همه ما جیره خوار آن حضرت هستیم و از این مرجع بهره مندیم گفت: به فال نیک می گیرم که اولین حضورم بعد از آغاز سومین دوره شهرداری در جمع مردم منطقه 8 و در محلی به نام شهدای محله وحیدیه است و امروز خوشحالم که این مجموعه و سایر پروژه های منطقه به خوبی اجرا شده است.

وی خطاب به مردم متدین، شریف، قدرشناس و ولایت مدار تهران گفت: در مقاطع سیاسی و انتخاباتی از هر نوع انتخابی که باشد شاید فضای سیاسی موجب شود که فراز و نشیب هایی در گفته ها و اظهار نظرها پیش آید.

قالیباف افزود: من به ویژه به خانواده های شهدا و ایثارگران که متعلق به این فرهنگ هستیم با صراحت می گویم آنچه در باور ماست این است که جز ارزش گرایی و جهت گرایی چیز دیگری در مسئولیتم نداریم و هیچ چیز در حوزه مدیریتی نمی تواند باورها و اندیشه های ما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا ما متعلق به فرهنگی جهاد، ارزش گرایی و ارزش مداری هستیم.

قالیباف تصریح کرد: فارغ از حب و بغض های سیاسی عمل می کنیم و همواره در این مسیر قرار گرفتیم و در آینده نیز بر این باور حرکت می کنیم که هر آنچه به انصاف نزدیک تر است مبنای تصمیم ما باشد و از مردم نیز می خواهیم دعا کنند که در این مسیر حرکت پیش رویم.

شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران انتخابات شورای شهر و فراز و نشیب های انتخاب شهردار تهران حرف هایی گفته و شنیده شد که بعضی جاها از مرز انصاف خارج شد. مثلا در منطقه 8 آیا در 8 سال گذشته شهرداری تهران به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجهی نکرد؟ امروز حداقل در این منطقه همه محلات دارای سرای محله هستند مساجد مختلفی ساخته شده و به آنان کمک شده است و همواره مسائل ورزشی، فضای سبز و سایر حوزه ها نیز مورد توجه بوده است.

وی تصریح کرد: بارها در شهرداری گفتم که کارها را برای خدا انجام می دهیم و عوض کار را نیز از خدا می خواهیم و حتی از مردم نیز نخواستیم تا ما را تشویق کنند و فقط دل به خدا بستیم و عمل کردیم.

قالیباف ادامه داد: افتخار دوره گذشته مدیریت شهری که شورای دوم و سوم نیز زحمات قابل تقدیری برای آن کشیدند این بود که همه تلاش کردیم آنچه زیبنده شهر است انجام دهیم و فعالیت های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی نیز بر این اساس صورت گرفت.

وی افزود: در منطقه 8 فقط می گفتند که تکلیف بزرگراه امام علی(ع) را مشخص کنید چرا که همه اقدامات به آن گره خورده بود و بلاتکلیف بود اما طی سالیان گذشته در همه حوزه ها از عمرانی گرفته تا اجتماعی و هنری فعالیت های مختلف انجام شده است.

شهردار تهران در ادامه گفت: امیدواریم با همان نگاه و اندیشه و تفکر ارزش گرایی و ارزش مداری و با تاکید بر روحیه و روش جهادی در چهار سال پیش رو نیز با کمک مردم و همراهی و حمایت اعضای شورای شهر عمل کنیم .

قالیباف افزود: وجه ممیزه انقلاب که نظام اسلامی را از سایر نظام ها جدا و مشخص می کند و به آن هویت می دهد این است که مردم و ملت در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند و ما نیز این را مدار حرکت خود می دانیم.

وی اضافه کرد: حرکتمان در مسیر رشد و تعالی و توسعه انسانی است چرا که این وجه ممیزه نظام اسلامی است و ما هر کاری در هر حوزه ای انجام می دهیم اگر در مدار تربیت و رشد و تعالی شهروندان شهر نباشد هیچ فرقی با دیگر مکاتب غیر الهی نداریم و همه این ها وسیله هستند تا به هدف غایی خود که بندگان بتوانند فرصت عبادت خدا را پیدا کنند ، برسیم و این مهم ترین رسالت مدیران در عرصه های اجرایی است هر چند که برخی به آن نیز اعتقاد ندارند و می گویند شما کار خود را انجام دهید و زباله شهر را جمع کنید.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال های اخیر گفت: از بعد کالبدی فرصت برای چنین حرکت هایی ایجاد شده و به نقطه قابل قبولی رسیدیم و در چهار سال پیش رو نیز باید هم حوزه کالبدی و هم حوزه تربیتی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا آسیب های اجتماعی نیز به حداقل برسد.

قالیباف ادامه داد: شهرداری خود را مکلف می داند که با کمک خانواده ها و به همت جوانان و توجه به بزرگان و نخبگان و سرمایه های اجتماعی این حرکت مهم را انجام دهد تا همچنان که وقتی از سایر نقاط به تهران می آیند شاهد تغییرات شهر هستند در چهار سال بعد نیز شاهد باشند که شهر رشد اخلاقی بزرگی کرده و مردم نیز صبورتر و آرام تر و با محبت تر شده اند و بهتر خدا را عبادت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ادب و اخلاق را ارتقا دهیم و به عبارتی سبک زندگی را در مدار باورهای اسلامی رشد دهیم و این حرکت به صورت جهشی انجام شود که قطعا این مهم با همراهی همه مردم که کانون آن خانواده ها هستند قابل انجام است.
نظرات بینندگان