arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

طرح «بیمه بیکاری» در مجمع تشخیص مصلحت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود، مورد اختلافی مجلس و شورای نگهبان درباره طرح «بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار» را بررسی کرد.

مصوبه مجلس درباره بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به عنوان مورد اختلافی و جهت تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود، در جلسه رسمی امروز مجمع در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه علاوه بر اکثریت اعضا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، معاونان برنامه‌ریزی و حقوقی رئیس جمهور، یک عضو فقهای شورای نگهبان و نماینده حقوقدان این شورا، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و دیگر معاونین و کارشناسان حقوقی مربوطه از ریاست جمهوری و وزارت کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.

اعضا، مدعوین و کارشناسان حاضر در جلسه پس از بحث و بررسی‌های مبسوط، مقرر داشتند با توجه به شروع کار دولت جدید و اهمیت مسأله و ضرورت بررسی همه ‌جانبه‌ آن، موضوع به کمیسیون مربوطه ارجاع و با حضور اعضای دولت، مجلس و شورای نگهبان بررسی شود.

در این نشست پیشنهاد شد تا بار مالی آن نیز در بودجه سال آینده لحاظ گردد و همه اعضا بر این نکته تأکید کردند که موضوع باید مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته و دربرگیرنده منافع طرفین باشد.

سعید جلیلی و علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی دو عضو جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جلسه امروز این نهاد شرکت کردند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق و عضو حقیقی مجمع تشخیص از دیگر حاضران در جلسه بود.
نظرات بینندگان