arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

صالحی: به مذاکرات ۱+۵ امیدواریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ اظهار داشت: به مذاکرات ۱+۵ امیدوار هستیم و معتقدم که قدم‌های مثبتی برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز شنبه در حاشیه مراسم ختم مادر سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس، در خصوص حوادث منطقه و سوریه گفت: آینده در دست مردم سوریه است و ملت سوریه اجازه نخواهند داد دشمنان و غیرخیرخواهان این کشور در دست بگیرند.

وی افزود: اگر روزی مردم اراده  یک حیات طیبه داشته باشند، تقدیر به نفع آنها خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تهدید آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: آمریکا دو راه را پیش روی خود داشت، یا اینکه باید حمله تمام عیار می‌کرد که در این شرایط اکثر کشورهای منطقه و همچنین رژیم صهیونیستی درگیر این جنگ می‌شدند و آینده غیرمعلومی در انتظار بود.

وی افزود: راه دیگر آمریکا این بود که 10 تا موشک به خاک سوریه بزند و نشان دهد که قدمی را برداشته است، ولی می‌دانستند که با زدن چند موشک نظام سوریه از بین رفتنی نبود.

صالحی با بیان اینکه آمریکا با ارزیابی‌هایی که انجام داد نهایتا به یک راه دیپلماسی رسید که همین راه یک روش عقلانی است، در خصوص آمادگی ایران در صورت بروز جنگ در منطقه گفت: ایران قدرت اول منطقه است و آسیبی از تهدیدات نخواهد دید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: به مذاکرات 1+5 امیدوار هستیم و معتقدم که قدم‌های مثبتی برداشته خواهد شد.

نظرات بینندگان