arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

زمان تکمیل ظرفیت کنکور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بنا به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت و همچنین پذیرش دانشجو در برخی کد رشته‌محل‌های جدید سال ۹۲ دوشنبه ششم آبان ماه ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و نشریه پیک سنجش منتشر خواهد شد و همزمان با انتشار این اطلاعیه فرآیند تکمیل ظرفیت نیز آغاز می‌شود.

با توجه به شیوه پذیرش دانشجو یعنی براساس نتیجه آزمون و همچنین پذیرش براساس سوابق تحصیلی دیپلم (برای برخی کد رشته‌محل‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی) ظرفیت پذیرش دانشجو در هر دو شیوه پذیرش جمعا ۷۳۸ هزار و ۳۴۰ ظرفیت است که در نتیجه با توجه به اعلام فهرست اسامی ۵۲۲ هزار و ۱۴۴ نفر پذیرفته‌شدگان نهایی حدود ۲۱۶ هزار ظرفیت وجود دارد.

براساس این گزارش، تعدادی از ظرفیت باقی‌مانده مربوط به ظرفیت کد رشته‌محل‌های نیمه‌ متمرکز سال ۹۲ است که پس از اعلام اسامی چند برابر ظرفیت نیمه متمرکز در هفدهم مهر ماه و به منظور مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی و سایر مراحل گزینش از طریق سایت سازمان منتشر و طی مراحل لازم فهرست اسامی نیمه متمرکز در اواخر دی‌ماه یا اوایل بهمن ماه منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است، بخش دیگر ظرفیت‌ها بیشتر مربوط به ظرفیت باقیمانده گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی است.
نظرات بینندگان