arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

"ذخیره کالاها در پایان دولت قبل 15 روز بود"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس کشور گفت: در اواخر دولت قبل اعلام شد که 6 ماه ذخیره کالایی داریم اما بررسیهای پلیس نشان داد ذخیره کالای اساسی کشور بین 15 روز تا سه ماه است که با اطلاع رسانی به موقع ما به دولت جدید این مشکل رفع شد.

 به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در همایش روسای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی اظهار داشت: زمانی که هنوز آقای روحانی مسئولیت را بر عهده نگرفته بود، مسئولان دولت گذشته اعلام کردند که به اندازه 6 ماه کالاهای اساسی در کشور ذخیره شده است که ما پس از بررسی متوجه شدیم برخی اقلام را فقط برای 15 روز تا سه ماه در  اختیار داریم و بسیاری از کالاها یا روی کشتی یا در گمرک مانده بود. با اطلاع رسانی پلیس به دولت جدید آنها از ما تشکر کردند و بلافاصله با مسئولان دولت قبلی به گفتگو نشستند و با خرید و اقدامات انجام شده کالاهای ضروری را تامین کردند.

وی ادامه داد: بازگرداندن ارز از 2500 تومان به 1226 تومانسسب شد از احتکارزا بودن این اقدام جلوگیری شود.

به گفته رئیس پلیس کشور این اطلاعات امنیتی نیست که ما شنود بگذاریم تا به آن پی ببریم. این موضوعات چشم بینا می خواهد. به عنوان مثال وقتی دارو در بازار کم است نباید بگوییم که این موضوع تبعات اقتصادی و درمانی دارد باید تبعات امنیتی این موضوع را نیز در نظر بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز شرایط دنیا پیچیده شده و تاریخ در مسیر تند حرکت خود است، تاکید کرد: معمولاً در تغییرات جهانی حوادث سرعت بیشتری می گیرند و پارادایم های گذشته جوابگوی نیازهای امروز نیست. جهان امروز نیازمند تغییر و بازتعریف مجدد است. تا چند صد سال قبل همه می گفتند انگلیس قویترین کشور دنیا است. امروز می گویند آمریکا قدرت اول دنیا است که این قدرت را بر ویرانه های اروپا بنا کرده است. امروز آمریکا علاوه بر بحث های نظامی و اقتصادی در حوزه هنر، رسانه، فیلم و ترویج زندگی فعال است و در عرصه قدرت نرم نیز حضور دارد. این در حالی است که چین یا روسیه که الگوهای اقتصادی و اجتماعی دارند که البته آنها را هم از آمریکا گرفته اند هیچ قدرتی در بحث اقدامات نرم ندارند. امروز اینترنت را ببینید که قدرتش کجا است و بیشتر ابزارهای قدرت جدید در اختیار آمریکا است اما قرآن به ما گفته است که قدرت ثابت نمی ماند.

به گفته رئیس پلیس کشور آمریکا طرح خاورمیانه بزرگ را یک دهه پیش دنبال می کرد. آنها فکر دیروز و فردا را نکرده اند بلکه یک راهبرد بلند مدت را دنبال می کنند. آنها آمدند پس از سالها جنگ در عراق گفتند ما هرچه می گوییم اینها دموکراسی را نمی فهمند و نمی دانند دموکراسی چیست. البته همه چیز در دست آمریکا نیست و می توان ناکامی آنها را در بیداری اسلامی دید چرا که بیداری اسلامی تمامی دیکتاتوری ها را پایین کشید و آنها مدیریت کار از دستشان خارج شد. آمریکا در این دو سال تلاش کرد بر این محیط مسلط شود و از سقوط سایر دیکتاتورهای همسویش جلوگیری و دیکتاتورهای ساقط شده را باز گرداند.

وی با اعلام اینکه رهبری در این مورد هشدار داده است افزود: مسئولان باید محاسبات را در نظر بگیرند. آمریکا به اخوان المسلمین گفت که ما و عربستان پشت شما هستیم آنها تند رفتند و بعد که کسی را پشت خود ندیدند و شکست خوردند.

احمدی مقدم با اشاره به داستان سوریه ادامه داد: آنها در کشورهایی که انقلاب شده بود سعی کردند انقلاب را کنترل کرده و در سوریه شورش به پا کنند. عمده هدف ناآرامی ها در سوریه تامین امنیت اسرائیل است چرا که آنها پس از جنگ 33 روزه و اتفاقات رخ داده در منطقه اکنون آنها فضای موقتی را برای تنفس پیدا کردند. آنها می خواهند گروه های تکفیری را به جای انقلابیون مطرح کنند تا به نتیجه دلخواهشان برسند. دشمن از سرزمین های همسایه سوریه برای ایجاد ناامنی در این کشور استفاده می کند و یگی از اهداف اصلی آنها تفرقه میان مردم است البته سوریه در مواردی آمادگی لازم را نداشت و از اختلاف قومیت ها آسیب دید. بشار اسد خوش بین که هیچ بلایی سرش نمی آید که آمد.

گناه کسانی که در فتنه دست داشتند نابخشودنی است
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه گناه کسانی که در فتنه دست داشتند بخشودنی نیست، اظهار داشت: آنها در ایران نیز فشارهایی را می آوردند و تلاش هایی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انجام دادند. دشمن از فضای سال 88 در ایران استفاده کرد تا القا کند در کشور ما دموکراسی وجود ندارد و تقلب انجام شده است. در این 4 ساله سخت ترین فشارها را وارد آوردند. گناه کسانی که در فتنه فعال بودند نابخشودنی است. البته برخی ها ناآگاهانه در این قضیه وارد شدند که بحث آنها جدا است. فشار داخلی وقتی تشدید می شود که در داخل نقاط ضعف زیاد باشد. ایران دارای زیرساخت های مستحکمی بود و توانست از این بحران عبور کند ضمن اینکه در بسیاری از موارد ما تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم.

تشکل اتاق فکر برای القای تقلب در انتخابات
احمدی مقدم با بیان اینکه انتخابات سال 92 فرصت بزرگی برای کشور بود تا انسجام داخلی تامین شود، افزود: البته چند نفر در یک اتاق فکر در حال طرح ریزی موضوع تقلب بودند و این موضوع به خاطر دو دستگی و اختلافات بود. برخی فکر می کردند که عده ای با انتخابات قهرند و همه سلایق در این انتخابات شرکت نمی کنند. این در حالی است که با رعایت قانون و مشارکت حداکثری این انتخابات برگزار شد و با پیروزی دکتر روحانی همدلی و وحدت سیاسی بیشتر از قبل شد. ضمن اینکه کسانی که ناراضی بودند یا در معرض اتهام قرار داشتند امروز برای خدمت اعلام آمادگی کردند و حتی افرادی که به حاشیه رانده شده بودند فرصت خدمتگزاری پیدا کردند.

وی افزود: در عرصه بین المللی نیز در حالی که آمریکا به دنبال جلب نظر سایر کشورها برای حمله به سوریه بود ایران و چند کشور دیگر نقشی پررنگ در این حوزه بازی کردند و امروز مجبورند به دلیل عدم اجماع بین المللی ابتکار روسیه را بپذیرند. آمریکا در سوریه دنبال دستاورد کوچک بود که در موضع برد ـ برد قرار گیرند و با یک دستاورد کوچک نظرش در مورد جنگ تغییر پیدا می کند. دشمن به دنبال تغییر بشار اسد در سوریه است که اگر به این موضوع دست پیدا کند اوضاع همانند یمن می شود.

پس از پیروزی روحانی اعلام کردیم با جشن های خیابانی مردم مشکلی نداریم
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه روزی که آقای روحانی به پیروزی رسید به ما گفتند که قرار است چه اقدامی انجام دهید که ما هم گفتیم با جشن پیروزی مردم در خیابان ها برخورد نمی کنیم و حتی پلاکارد تبریک نیز نصب خواهیم کرد و با خوشحالی مردم پلیس نیز خوشحال است. اولین تبریک را نیز ما به آقای روحانی گفتیم که ایشان تنها پاسخ تبریک رسانه ای را به ما داد. پلیس در زمان تبلیغات انتخابات و جشن های پس از آن همراهی لازم را با مردم انجام داده و امروز نیز دنبال این هستیم که تمام اطلاعات را در اختیار این دولت قرار داده و با آنها همکاری کنیم. البته ما با دولت قبلی نیز همکاری لازم را داشتیم چرا که رویکرد نیروی انتظامی حزبی و جناحی نیست و ما فقط به دنبال تامین امنیت داخلی هستیم. اگر امروز آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور به وجود آید شاهد کاهش جرم در جامعه خواهیم بود.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مسایلی که پلیس امنیت باید در دستور کار خود قرار دهد توجه به ریشه ها است افزود: باید تهدیدات را در فضای جدید شناسایی کنیم و با استفاده از قرائن از وقوع تهدیدات جلوگیری کنیم. به عنوان مثال اگر چند روز کارگران چند کارخانه اعتصاب کردند باید به این موضوع توجه ویژه کنیم و در این رابطه وارد عمل شویم. پلیس اطلاعات همانند وزارت اطلاعات کیس محور نیست و ما روی زمینه های ناامنی، نارضایتی و مسایل اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کنیم. پلیس اطلاعات و امنیت عملیات هایش مبتنی بر پیش بینی و پیشگیری است و باید راهکار و هشدار لازم را بدهند با توجه به ای که ما به همه اسناد دسترسی داریم و دسترسی به اطلاعات در نیروی انتظامی خیلی زیاد است باید اقدامات لازم در حوزه پیشگیری و پیش بینی انجام شود ضمن اینکه امکان تبادل همه اطلاعات در نیرو وجود داشته باشد.

به گفته رئیس پلیس کشور فعالیت پلیس اطلاعات و امنیت پهن کردن تور امنیتی برای شناسایی و برخورد با تهدیدات علیه جامعه است. ما کار گذاشتن دستگاه شنود یا تعقیب و مراقبت نداریم و این اقدامات کار ما نیست. این موضوعات کار دستگاه های دیگری است.

وی بر لزوم همکاری با سایر دستگاه های اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: هر دستگاه امنیتی باید مکمل دستگاه های دیگری باشد البته هر دستگاه وظایف مشخص خود را دارد و همکاری ها باید موجب هم افزایی شود. روزی که در زاهدان بمب گذاری در اتوبوس سپاه پاسداران رخ داد من در پاکستان بودم که بلافاصله با هواپیما به این شهر رفتم وقتی آمدیم و اوضاع را رصد کردیم دیدم تلفن ماهواره ای تروریست ها در اختیار فرمانده است، به او گفتم چرا این وسیله را در اختیار وزارت اطلاعات قرار ندادی تا آنها بر روی این موضوع کار کنند چرا که ما تجهیزات لازم را در این باره نداشتیم. البته پس از همکاری ما با وزارت اطلاعات چند روز بعد تعدادی از تروریست ها دستگیر شدند.

پلیس مخالف طرد اتباع خارجه است/ تصمیم های یک شبه راه به جایی نمی برد
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه در حوزه اتباع بیگانه ما مخالف طرد یک باره این افرادهستیم، افزود: گزارشاتی به من رسید در مورد اینکه با اتباع بیگانه در قم بدرفتاری می شود که بلافاصله افرادی را برای بررسی موضوع به آنجا فرستادم این افراد برادران ما هستند که به دلیل شرایط کشورشان به ما پناه آورده اند و نباید به دیده حقارت به آنها نگریست چرا که در میان این افراد تعداد زیادی عالم و دانشمند وجود دارد. البته کارگرها هم برای ما محترم هستند. تکریم ارباب رجوع باید در نیروی انتظامی وجود داشته باشد و به پلیس قم اعلام کردم حتی یک ساعت بدرفتاری با اتباع پذیرفتنی نیست. مسیر خدمت گزاری به مردم باید تسهیل شود و نگذاریم مشکل به وجود آید.

وی افزود: نمی توانیم که همه افغانی ها را از کشور اخراج کنیم و این فکرهای یک شبه که به ذهن برخی افراد برای حل مشکل اقتصاد می رسیم مخالفیم. مرز را بستیم اما هنوز هم از راه دریا و خلاء های مرزی وارد کشور می شوند اگرچه بسیاری از افغانی ها با گرفتن گذرنامه و ویزا وارد کشور می شوند اما دیگر باز نمی گردند. چند سال قبل وقتی افغانی ها را از کشور طرد کردیم دیدیم تعداد زیادی از گاوداری ها و صنعت تولید آجر کشور متوقف شد. ایرانی ها جویای کار هستند اما این کارها را انجام نمی دهند و نمی روند بر سر درخت میوه بچینند جوانان ما به دلیل اینکه تحصیل کرده اند یک میز و تلفن همراه می خواهند تا معامله ها را جوش دهند.

رئیس پلیس کشور گفت: اگر به ما بگویند اتباع افغانی را از کشور طرد کنید ما در کمتر از سه ماه می توانیم همه را بیرون بریزیم به طوری که هیچ افغانی قابل رویت نباشد، ما قدرت داریم اما هرجا نباید قدرت را استفاده کرد. باید پلیس اتباع، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت و وزارت خارجه در یک جلسه در این رابطه بحث منطقی کرده و پس از بحث منطقی بازه زمانی برای خروج آنها و مدیریت خروج اعلام شود. متاسفانه وقتی ما آوارگان میانماری را در فیلم ها می بینیم دلمان برایشان می سوزد و می گوییم گناه دارند اما وقتی می آیند در کشور عبور کنند می گوییم اینها را بگیرید که وبا دارند. چند روز پیش یک تماس به مرکز نظارت همگانی داشتیم که از پلیس درخواست کرده بودند دو گداری پاکستانی را از سر چهارراه جمع آوری کنند. بسیاری از این افراد وقتی می خواهند مهاجرت کنند در راه کشته می شوند و انواع بلاها سرشان می آید، باید نگاه انسانی داشته باشیم البته ما امکان اسقاط سالی 300 هزار خودروی فرسوده را نداریم و به زور سالی 40 هزار خودرو اسقاط می شود کلی موانع در این عرصه وجود دارد که در این راه باید به وظایف مان عمل کنیم.

حقوق شهروندی در مظنون گیری رعایت شود
احمدی مقدم  افزود: ما نباید افراد را به غلط دستگیر کنیم. ممکن است در زلزله بم چون اوضاع بحرانی است چند نفر به اشتباه برای اینکه از دزدی جلوگیری کنیم دستگیر شوند اما حق نداریم غیر از موارد بحران افراد را به اشتباه دستگیر یا مظنونی را به دستبند ، پابند و چشم بند به بازداشتگاه منتقل کنیم. چندی پیش در مشهد استاد دانشگاهی را به اشتباه گرفتند و صبح او را آزاد کردند و گفتند اشتباه گرفته ایم. ابلاغیه ای را در این زمینه به تمام پلیس های کشور ارسال کردیم که جانیان خطرناک باید دستبند و پابند داشته باشد و نباید به خاطر یک دعوای خانوادگی یا برگشت چک 20 میلیونی فردی دستبند بخورد. باید در هنگام دستگیری نوع جرم، موقعیت اجتماعی فرد نیز در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور و مسئولان دولتی در حوزه امنیت اخلاقی اظهار نظر نکردند
وی با بیان اینکه عده ای فکر کردند با آمدن دولت جدید حجاب و آزادی های اجتماعی بیشتر می شود افزود: نه رئیس جمهور و نه هیچ یک از مسئولان دولتی در این رابطه اظهار نظر نکردند. وقتی که ناهنجاری های اجتماعی از یک میزان مشخص عبور می کند باید در این باره فعلا شویم. البته برخی رسانه ها با اخبار بعضاً نادرست و غلط سعی می کنند ضرباهنگ این موضوع را زیاد کنند که این کاملاً اشتباه است. البته توجه به مسایل تابستان و انتخابات منجر شد متجریان فکر کنند این طرحها تعطیل شده است.

برگزاری کلاس های آموزش شیطان پرستی در یک مدرسه
احمدی مقدم افزود: البته سعی می کنیم با روش های منطقی و بهره گیری از همه تجارب در این باره اقدام کنیم. کنترل کنسرت ها نیز از سر ناچاری است چرا که هر سالن دارای ضابطه ای است که ما فکر می کنیم این ضابطه ها رعایت نمی شود. همه اقدامات را پیش نباید انجام دهید و اتحادیه های صنفی نیز باید در این زمینه فعال شود. جامعه ما اخلاقی است اگرچه عده ای جایی را به عنوان کنسرت برای بی بند و باری تشکیل داده اند. عده ای هم که علاقمند به موسیقی هستند نمی توانند به این کنسرت ها بروند.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه به جای برخورد با افراد باید با باندهای فساد مقابله کرد افزود: عده ای در اینترنت با فروش بلیت کنسرت هایی را در یک مدرسه برگزار و عقاید شیطان پرستی خود را ترویج می کردند، وقتی موضوع را پیگیری کردیم فهمیدیم مدرسه برای درآمدزایی روزهای جمعه این مدرسه را به این افراد تحویل داده است. به همین دلیل پلیس وارد عمل شده و با این افراد برخورد کرده البته مدیر مدرسه به صورت طلبکارانه پیش پلیس آمد و مدعی شد با این افراد قرارداد دارند و از دست پلیس شکایت می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
1
8
دولت قبل فقط ... ميگفت
نظرات بینندگان