arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

"شانس" اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تحلیلگر روزنامه انگلیسی درباره رهایی زودهنگام اوباما از باتلاق سوریه نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا نمی داند که باید از کرملین تشکر کند، یا از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس؛ که به او فرصت دادند تا قبل از سقوط به باتلاق سوریه، از نیمه راه بازگردد.

، تحولات مربوط به چگونگی مواجهه غرب با بحران سوریه در صدر اخبار و تیتر روزنامه های صبح امروز (شنبه) انگلیس، از جمله روزنامه ایندپندنت قرار داشت و این روزنامه در عنوان مقاله ای که این باره منتشر کرد، نوشت: "نجات ناگهانی از باتلاق سوریه؛ شانس با اوباما یار بود".

دیوید ازبورن نویسنده این مقاله آورده است: معلوم نیست باراک اوباما رئیس جمهور امریکا باید از کرملین تشکر کند یا از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس؛ که به او فرصت دادند تا قبل از سقوط به باتلاق سوریه از نیمه راه بازگردد.

ازبورن می افزاید: اگر کامرون موفق می شد رای مثبت مجلس عوام را برای شرکت در جنگ به دست آورَد، اوباما نیز در جلب نظر کنگره با مشکل مواجه نمی شد و هم اکنون موشک و خمپاره ها در فضا به پرواز درآمده بودند و اوباما نیز با طرح غیر منتظره روس ها مواجه نمی شد. جان کری وزیر امور خارجه امریکا هنگام حضور در لندن پیشنهاد داد سوریه اسلحه شیمیایی خود را تحویل جامعه جهانی دهد و در ازای آن امریکا نیز از حمله به این کشور منصرف شود.

نویسنده ایندیپندنت می افزاید: اوباما نمی خواست خودش را در ورطه جنگ سوریه بیندازد، اما ناخواسته به این دام افتاد، چرا که سال گذشته قول داده بود "در صورتی که سوریه از خطوط قرمز عبور کند و سلاحهای شیمایی را به کار گیرد، در این کشور دخالت نظامی خواهد کرد"؛ هرچند وی این روزها سعی دارد از شرّ اظهارات پیشین خود خلاص شود و وانمود کند این خط قرمز را جامعه جهانی تعریف کرده است، نه خود او.

نویسنده این مقاله، نوشته خود را با این سخن به پایان می برد که: مشخص نیست آیا اوباما نسبت به جایگاه متزلزل خود بعد از قضایای اخیر - که او راضعیف و بی اراده نشان داد- توجهی دارد یا خیر؛ و آیا اصولا به این مساله اهمیتی می دهد؟!


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
73
12
اوبامای خودخواه ، دیدی که همه چیز رو میشه با فکر و گفت و گو حل کرد ؟ زمانی که شما اماده بودی برای یه افتضاح دیگه در تاریخ ، روسیه با یک تدبیر این موضوع رو به سوی جلو پیش برد ،
نظرات بینندگان