arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

کالسکه کودک؛ وسيله لاغري مادران پس از زايمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر علمی دهمین همایش بین المللی زنان و مامایی ایران گفت: بهترین کاری که می تواند مادر را پس از زایمان لاغر و نیز کودک را با محیط آشنا کند بردن کودک با کالسکه به محیط بیرون از خانه است.

شهلا چایچیان در نشستی با خبرنگاران افزود: مادر با این کار که باید با سرعت مناسب انجام شود می تواند با کودک خود بیشتر انس بگیرد و عشق مادر و فرزندی افزایش می یابد و این امر برای آینده مادر و کودک مفید خواهد بود.

وی گفت: زنان همچنین علاوه بر اینکه باید همیشه وزن خود را کنترل کنند می توانند قبل و بعد از بارداری و پس از زایمان از برنامه های مناسب ورزشی استفاده کنند تا چاقی ایجاد شده ناشی از بارداری در آنها ماندگار نشود.

معاون مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی ایران با اشاره به مراجعه افراد چاق به این مرکز افزود: 80 درصد افراد چاق مراجعه کننده به این مرکز زنان هستند که بسیاری از آنها در پی بارداری به چاقی مبتلا شده‌اند.

چایچیان ادامه داد: چاقی بزرگترین خطر برای زنان بعد از زایمان است و باید توجه کرد که هیچ روشی بجز رژیم غذایی، ورزش و استفاده از درمان های جراحی متابولیک در افراد بسیار چاق راه دیگری برای لاغر شدن وجود ندارد.

وی گفت: غذاهایی چون پیتزا و‌ غذاهای کنسرو شده علاوه بر داشتن انرژی بسیار و خاصیت چاق کنندگی سمی هستند و به سلامت فرد آسیب وارد می کنند و همه بخصوص زنان و دختران باید از مصرف چنین مواد غذایی خودداری کنند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به افزایش چاقی در کشور افزود: سن بروز دیابت نوع دوم و یا دیابت ناشی از چاقی از دهه 50 زندگی به دهه 30 و در مواردی دهه 20 زندگی رسیده است و امروز بیش از گذشته شاهد مادران بارداری هستیم که قبل از بارداری هم دیابت دارند.

چایچیان گفت: این موضوع از عوامل خطر در سلامت زنان، سلامت باروری و سلامت دوران بارداری آنهاست و همه این مشکلات ناشی از کیفیت بد زندگی و تغذیه افراد است.

دهمین همایش بین المللی زنان و مامایی ایران 4 تا 7 مهر با حضور متخصصانی از سراسر کشور و 30 میهمان خارجی در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می شود.
نظرات بینندگان