معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از چهار خطه شدن 20 هزار
کیلومتر از جادههای اصلی کشور طی پنج سال آینده خبر داد و گفت: امسال
هزار میلیارد تومان اعتبار ملی برای چهار خطه کردن جادههای اصلی در نظر
گرفته شده و 500 میلیارد تومان نیز بدین منظور برای استانها در نظر گرفته
میشود که معمولا حدود 80 درصد از آن تخصیص مییابد.
خیرالله خادمی در گفتوگو با (ایسنا)
اظهار کرد: حدود 75 درصد از ترافیک کشور روی 25 هزار کیلومتر از جادهها
است که 12 هزار کیلومتر آن تفکیک خطوط شده و 1500 کیلومتر آن نیز به صورت
آزادراه است.
وی با بیان اینکه برای حدود 11 هزار و 500 کیلومتراز جادهها که ترافیکشان
بالا است باید تفکیک خطوط صورت بگیرد، افزود: عملیات اجرایی تفکیک خطوط
برای 5400 کیلومتر از این جادهها آغاز شده و اتمام آن بستگی به تخصیص
منابع دارد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه 70 درصد سوانح
رانندگی به عوامل انسانی و رعایت نکردن مقررات رانندگی مربوط میشود، گفت:
رعایت مقررات در کنار تفکیک خطوط و تبدیل جادهها به بزرگراهها از
مهمترین فاکتورهایی است که به کاهش سوانح رانندگی میانجامد.
وی با بیان اینکه وظیفه شرکت ساخت، چهار خطه کردن جادهها یا احداث محورهای
جدید در شبکه ریلی و جادهای است، گفت: نمیتوان همه جادهها را تفکیک کرد
و این موضوع در هیچ کشوری امکانپذیر نیست. جادههایی که سطح سرویس آنها
به حد اشباع رسیده باشد چهار خطه میشوند.
خادمی با بیان اینکه حداکثر سرعت در آزادراهها 120 کیلومتر و در
بزرگراهها 110 کیلومتر است، افزود: ارتقای ایمنی جادهای، کاهش بار
ترافیکی و تصادفات، کاهش تولید آلایندههای زیستمحیطی، صرفهجویی در وقت و
کاهش مصرف سوخت از مزایای تکمیل بزرگراهها و آزادراههای کشور است.
انتهای پیام