arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۲

مقام آمریکایی: پیشنهاد متفکرانه ظریف به 1+5 /پایان یکساله مناقشه هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: ایران در مذاکرات روز پنج‌شنبه با گروه ۱+۵ پیشنهاد توافق‌نامه‌ای را داده است که بر مبنای آن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای خود را در مدت یک سال برطرف کند.

به گزارش سایت خبری تیک Tik.ir، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مذاکرات روز گذشته با نمایندگان قدرت‌های جهانی و اتحادیه اروپا ابراز تمایل کرده طرفین به توافق‌نامه‌ای دست یابند که ظرف یک سال همه موارد آن به اجرا دربیاید.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می‌نویسد که پیشنهادات ظریف «متفکرانه» بوده و این که او مطرح کرده ایران «نه تنها خواستار این توافق‌نامه است، بلکه می‌خواهد چنین توافق‌نامه‌ای ظرف یک سال تمام و کمال اجرا شود».

این مقام دولت آمریکا همچنین گفت: «او [ظریف] به همه اطمینان داد که ایران خواهان سلاح هسته‌ای نیست و نیز به بیان دلایلی پرداخت که نشان می‌دهد داشتن سلاح هسته‌ای برای آنها هیچ معنایی ندارد. در نهایت هم ایده‌های خود را درباره اقداماتی که ما باید انجام بدهیم مطرح کرد.»

نشست ۳۰ دقیقه‌ای روز گذشته از آن رو که گفت‌وگوی مستقیم وزرای امور خارجه ایران و ایالات متحده آمریکا را امکان‌پذیر ساخت، اهمیت ویژه‌ای یافته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
92
سلام برشما این خبرهایی که در این چند روزه میشنویم و از سایتتون خوندیم بهترین خبرهایی بوده که در چند سال اخیر شنیدیم خداوند بزرگ جزای خیر دهد آهای روحانی و ظریف را و البته آقای هاشمی عزیز را انشاءالله .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
73
درود بر شرفت، ای نماینده‌ی ملت شریف و بزرگ ایران
به امید روزهای خوب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
88
«قول می‌دهم که احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم»
دکتر روحانی پیش از انتخابات

دکتر تا اینجاش که معرکه بودی؛ با همین فرمون برو جلو که ما ملت پشتتیم مثل کوه
خدا نگهدارت
نظرات بینندگان