arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲

درخواست کمک قالیباف به بخش روان درماني زندانيان زن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان زندانهای كشور از شهردار تهران خواست از بخش روان درماني زندانيان زن در شهر ری حمايت كند.

 به گزارش انتخاب به نقل از مهر، یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه­ ریزی و مدیریت بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان زندان­ها و مدیرکل استان تهران در محل سالن کنفرانس شورای شهر تهران برگزار شد.

محمدباقر قالیباف از اقدامات و فعالیت­های صورت­ گرفته توسط شورای برنامه­ ریزی و مدیریت بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان تشکر کرد و افزود: در اين طرح بايد با استفاده از تحقیقات میدانی و در سطح کاربردی عملیاتی شود و در این میان تمرکز بر روی نوجوانان و زنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه­ گذاری در این بخش به منظور پیشگیری از آسیب­های اجتماعی و مداخله در رفع مشکلات و آسیب­های موجود ضرورتی اجتناب­ ناپذیر است بر تداوم و توسعه این فعالیت­ها تاکید كرد.

همچنين غلامحسين اسماعیلی رئیس سازمان زندانها در ابتدای این جلسه از مجموعه شهرداری تهران که در زمینه راه­ اندازی طرح روان­ درمانی بند نسوان در زندان شهر ری تشکر كرد و اظهار داشت: بر اساس شواهد و مستندات موجود، اثرات چشمگیر اجرای طرح روان­درمانی در زندان­ها باعث شده که از طریق اصلاح واقعی زندانیان، آمار بازگشت به زندان کاهش یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه زندان بخشی از جامعه شهری است، از شهردار تهران خواست که شهرداری تهران در توسعه اجرای طرح همکاری بیشتری داشته باشد.

در پایان این جلسه مقرر شد شهرداری تهران اقداماتی در چارچوب پیشگیری از آسیب­های اجتماعی شهر تهران، در زمینه اجرای طرح روان­ درمانی در تمامي بندهای زندان نسوان شهرری و همچنین سایر زندان­های شهر تهران حمایت لازم را به عمل آورد.

نظرات بینندگان