arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۱۳۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲

پیامد مذاکره روحانی: سنای آمریکا بررسی تحریم های جدید علیه ایران را عقب انداخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سنای آمریکا اول اکتبر تصمیم گرفت تا بررسی تحریم های بیشتر علیه ایران را به دلیل برنامه اتمی، به پس از نشست شش کشور طرف گفت وگو با تهران در ژنو موکول کند.

نمایندگان ایران و کشورهای ۵+۱ دو هفته دیگر در ژنو دیدار می کنند تا در مورد برنامه اتمی و پیشنهادهای ارائه شده در این مورد، به گفت وگو بنشینند.

قرار بود سنا در ماه سپتامبر به بررسی طرح جدید تحریم ها بپردازد، طرحی که در ماه ژوئیه به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود، اما این موضوع بار دیگر به تعویق افتاده است.

سناتور جمهوری خواه، باب کراکر، به خبرگزاری رویترز گفته است «در این مورد که آیا الان بهترین زمان ممکن (برای بررسی تحریم های جدید) است، وقتی گفت وگوهای جدید در راه اند، بحث هایی صورت گرفت».

باب کراکر می گوید، کنگره به طور عمومی عمیقا به ایران تردید دارد و طرفدار تحریم های بیشتر است.

با این همه سناتورهای آمریکایی تصمیم گرفته اند در شرایط فعلی تحریم های بیشتری را بررسی یا تصویب نکنند.

تنها دو روز پیش از این کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که شش کشور طرف گفت وگوهای اتمی با ایران را نمایندگی می کند، گفته بود می خواهد مذاکرات دو هفته آینده با ایران در ژنو در «بهترین فضای ممکن» انجام شود.

خانم اشتون که در مرکز اندیشه پردازی وودرو ویلسون در واشینگتن، سخن می گفت در پاسخ به اینکه چه زمانی کنگره آمریکا باید تحریم های دیگری را علیه ایران وضع کند گفت «در مقامی نیست که به کنگره بگوید چه بکند». اما بدون اشاره ای روشن به تحریم های احتمالی جدید گفت «من می خواهم در بهترین فضای ممکن به ژنو بروم تا واقعا به مذاکره بپردازم».

دولت جدید ایران ، علاقه خود را به حل و فصل مسئله اتمی و تعامل با جهان نشان داده است. حتی گفت وگویی تلفنی میان حسن روحانی و باراک اوباما نیز صورت گرفته که در بیش از سه دهه گذشته بی سابقه است.

گفت وگوهای جدید میان ایران و ۵+۱ در پانزدهم و شانزدهم اکتبر، دو هفته دیگر، انجام می شود.

تازه ترین تحریم هایی که مجلس نمایندگان تصویب کرده و سنای آمریکا بررسی آن را فعلا عقب انداخته است، با رای نزدیک به اتفاق نمایندگان کنگره روبه رو شده بود.

این تحریم ها با هدف کاستن صادرات نفت ایران به اندازه یک میلیون بشکه نفت دیگر در روز، طراحی شده اند.

ایران در حال حاضر نیز برای فروش نفت و نیز دریافت ارز ناشی از آن با تحریم هایی گسترده روبه روست که به طور عمده ایالات متحده و اتحادیه اروپا آنها را به شکلی یک جانبه تصویب کرده اند. این تحریم ها از بیمه محموله های نفتی تا تحریم های بانکی را در بر می گیرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سعید 1973
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
محمود جون اگه تو رفته بودی الان زحمت سنا رو کم میکردی درجا تحریمها بیشتر می شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
ما می گوئیم تحریمها باید حذف شود اونا میگن فعلا اضافه نمی کنیم تا ببینیم ...
خیلی لطف کردن!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
این اولین اقدام عملی
نظرات بینندگان