arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۲

مسلمانان «روز مساجد باز» را در آلمان گرامي داشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«روز مساجد باز» در «روز وحدت آلمان» گرامی داشته شد.

به گزارش انتخاب به نقل از کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان، «سِت.دِاف»، در روز گشوده شدن درهای مساجد آلمان که بطور سنتی در سوم اکتبر مصادف با روز وحدت آلمان، برگزار می شود، پیروان دین اسلام در سراسر آلمان، درهای عبادتگاهها و مساجد خود را به روی علاقه مندان غیر مسلمان باز می کنند. امسال دهها هزار نفر از این پیشنهاد استقبال کردند و با بازدید از بیش از یکهزار مسجد در آلمان با دین اسلام بیشتر آشنا شدند. موضوع اصلی «روز مساجد باز» امسال در آلمان، «حفاظت از محیط زیست» است.

رومان لسکووار، خبرنگار سِت.دِ.اف آلمان در ادامه این گزارش گفت: به اعتقاد یاسمین آیدمیر، دانشجوی ترک تبار مقیم آلمان، اسلام و حفاظت از محیط زیست، دو مساله جدانشدنی از یکدیگرند. این مسلمانان جوان با حضور در شبکه های مجازی در مورد حفاظت از طبیعت فعالیت می کنند. آیدمیر با بیان اینکه مساله حفاظت از محیط زیست، یکی از مسائل اصلی دین او است، گفت: همانطور که می دانید سازمانهای حفاظت از محیط زیست بسیاری در آلمان فعالند اما هیچکدام از آنها از سوی مسلمانان اداره نمی شوند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم با توجه به باورهای دینی خود به مساله حفاظت از محیط زیست در این زمینه فعالیت کنیم. هفت سالی است که برخی شهروندان ترک در یکی از این سازمانهای حفاظت از محیط زیست در آلمان حضور دارند. آنها در سمینارهای این سازمان به زبان مادری خود سخن می گویند. یکی از مواردی که اخیرا آنها در موردش صحبت کرده اند، استفاده از لامپهای کم مصرف بجای پرمصرف است. این قبیل سمینارها در سراسر آلمان برگزار می شوند. یکی از اعضای این سازمان گفت: من بواسطه شرکت در این سیمنارها دوستان زیادی پیدا کرده ام و از آنها چیز یاد گرفته ام.

لسکووار در پایان گفت: مساله حفاظت محیط زیست، مورد علاقه مسلمانان است. شاید در «روز مساجد باز» در سراسر آلمان موضوع حفاظت از محیط زیست بتواند پای شرکت کنندگان بسیاری را به بحثها و گردهمایی های متعدد مربوط به آن باز کند.

نظرات بینندگان