arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۲

فرد مهاجم به کنگره آمريكا كشته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  در پی تیراندازی‌هایی در واشنگتن که از حوالی کاخ سفید آغاز شد و به نزدیکی ساختمان کنگره ایالات متحده کشیده شد، یک زن کشته و دو نیروی پلیس آمریکا زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، کیم داین، فرمانده پلیس ساختمان کنگره آمریکا به خبرنگاران گفت که این واقعه، "یک اقدام فردی" بوده و نه یک اقدام تروریستی.

گزارش شده که مظنون زن در این حادثه کشته شده است. یک دختربچه یک ساله هم در خودرو این زن بوده که اکنون نزد پلیس است.

ماجرا در مقابل کاخ سفید آغاز شد. طبق گزارش‌ها، یک خودرو سیاه به یک مانع امنیتی کوبید و این برخورد، باعث شد پلیس این خودرو را تعقیب کند. پلیس می‌گوید این راننده که بعدا تشخیص داده شد یک زن بوده، قصد داشته از مانع عبور کند.

افسران پلیس همراه با ماموران سرویس مخفی ابتدا تلاش کردند این خودرو را متوقف کنند. سپس این خودرو به یک خودرو پلیس محوطه کنگره برخورد کرد و متوقف شد.

سرویس مخفی آمریکا، مسئولیت حفاظت از رئیس‌جمهوری آمریکا و شماری دیگر از مقامات عالی این کشور را بر عهده دارد.

کتی لینیر، رئیس پلیس واشنگتن گفته است که هم ماموران پلیس و هم ماموران سرویس مخفی آمریکا در دو مکان مختلف به سوی این خودرو شلیک کرده‌‎اند.

مقامات شهر توضیحی در این باره نداده‌اند که آیا این راننده مسلح بوده است یا نه.

رئیس پلیس واشنگتن گفت: "مطمئن هستم که این یک حادثه اتفاقی نبوده است. مظنون تلاش کرده بود موانع متعدد اطراف ساختمان‌های حفاظت‌شده را رد کند".

در جریان این تعقیب و گریز، یک مامور پلیس و یک مامور سرویس مخفی زخمی شده‌اند. این تیراندازی دو هفته پس از تیراندازی در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن رخ داده است که در جریان آن ۱۲ تن کشته شدند.

یک شاهد عینی به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که پس از تعقیب و گریز، صدای ده الی 12 شلیک را شنیده است.

به دنبال این واقعه، پلیس دفاتری را که در این محل قرار دارند برای مدتی بست. به کارکنان کنگره، روزنامه‌نگاران و گردشگران گفته شده بود که در ساختمان کنگره یا دیوان عالی آمریکا پناه بگیرند.

کنگره آمریکا نیز در ایمیلی از کارکنان خود خواست "همه درها و پنجره‌ها بسته و قفل شوند و از آنها فاصله گرفته شود."

خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز می‌گوید، هنگام تیراندازی چند تن از سناتورها بیرون ساختمان بوده‌ و صدای شلیک را شنیده‌اند.
نظرات بینندگان