arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۲

پوتین از اوباما تقدیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری روسیه از همتای آمریکایی خود برای پذیرش اقداماتی که به اجتناب از بروز یک تراژدی در جنگ داخلی سوریه کمک کرده‌، تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی، این اظهارات با توجه به پیشینه تلاش‌های کنونی برای انهدام زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه صورت گرفت، اقدامی که با میانجی‌گری مسکو و حمایت آمریکا از حمله نظامی تحت حمایت واشنگتن به نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه جلوگیری کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه سپس از نشست همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه در جزیره بالی به خبرنگاران گفت: اگر چه من و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مورد مساله همچنان سوریه اختلاف نظر داریم اما به اهداف مشترکی دست یافتیم.

وی افزود: این اهدافی هستند برای برقراری دموکراسی و ایجاد شرایطی که تمامی مردم سوریه با مذهب و قومیت‌های مختلف می‌توانند در صلح با یکدیگر زندگی کنند.

جنگ داخلی سوریه که تاکنون جان بیش از 100 هزر تن را گرفته یکی از موضوعات گفت‌وگو میان پوتین و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بالی بود.

پوتین همچنین از همکاری دولت اسد با تیم بین‌المللی کارشناسان تسلیحات شیمیایی برای انهدام زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال کرده و گفت: دولت سوریه دست به کار شده، اقدامات کاملا شفاف و واضح هستند و با سازمان‌های بین‌الملل همکاری می‌کنند. امیدوارم این اقدام ادامه یابد یابد تا به همان صلح مد نظر برسد.

وی افزود: کشورهای بیشتری باید در نشست ژنو 2 به روند صلح سوریه ملحق شوند، اندونزی یک کشور اسلامی بزرگ است و طبیعی است که به این روند بپیوندند.
نظرات بینندگان