arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۲

محمد جواد لاريجاني: برنامه ما با آمريکا مديريت دشمني بوده نه طرح بهبود روابط

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با بيان اينکه برنامه ما با آمريکا مديريت دشمني بوده نه طرح بهبود روابط، گفت: بنده نسبت به قلم‌به دستان جريان اصلاحات در دوران خاتمي انتقاد دارم.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از مشهد مقدس، محمدجواد لاريجاني دقايقي پيش در همايش «رابطه با آمريکا»‌ که در محل تالار ابن‌سينا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامي ما امروز انقلاب و نظامي در چارچوب نظام مدني اسلامي است.

وي افزود: شاخصه بارز انقلاب اسلامي برائت از مشرکان بوده که اين برائت به معني دل کندن از آنها و کوتاه کردن دست شان از اسلام و مهمتر از هم برائت از فکر و روش زندگي مشرکان است.

لاريجاني با بيان اينکه غرب و دشمنان اسلام امروز به دنبال ترويج دموکراسي ليبرال سکولار هستند خاطرنشان کرد: استکبار و نظام سلطه مي‌خواهد نظام مدني و زندگي جمعي ما برمبناي نظام سکولار و غيرمتعهد به دين باشد، اين همان ديني است که امروز آمريکا و غرب قصد دارند به ما ديکته و تحميل کنند.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه افزود: امروزه غرب و نظام سلطه براي تحميل تفکر خود به جهان اسلام و به‌ويژه انقلاب اسلامي از تمام ظرفيت‌هاي خود اعم از تحريم، فشارهاي سياسي، فرهنگي و اقتصاد و حمله و تهديد نظامي استفاده مي‌کنند و مهمترين مسئله اين بوده که اقتدار ايران در برابر غرب همين برائت از شرک است.

لاريجاني با تاکيد بر اينکه نهضت بيداري اسلامي ميوه انقلاب اسلامي در منطقه است، گفت: البته جنبش و نهضت با انقلاب متفاوت بوده و جنبش، نهضت و انقلاب جمهوري اسلامي ايران نمونه بي‌بديل انقلاب ايران در تاريخ به شمار مي‌رود که امروز شاهد اثرات آن در جنبش‌ها و بيداري اسلامي منطقه هستيم.

غرب در صدد تحميل مسلک ليبرال دموکراسي به جهان اسلام است

لاريجاني با تاکيد بر اينکه امروز غرب مي‌خواهد مسلک ليبرال دموکراسي را در زندگي ما تحميل کند، گفت: بايد نسبت به اين مسئله هوشيار باشيم و داستان رابطه با آمريکا نيز بايد به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد تا بتوانيم تصميم‌گيري درست داشته باشيم.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تصريح کرد: در دوران هاشمي، خاتمي و اواخر دوره احمدي‌نژاد مسئله مذاکره با آمريکا و حل مشکل از طريق اين مذاکره مطرح شد اما اين تلقي نادرست بوده و همواره بايد مبتني بر واقعيت تصميم‌گرفت نه مبتني بر احساس چرا که مشکلات ما بخشي مرتبط به چالش‌هايي است که در راه رسيدن به اهدافمان در مقابله با استکبار با آن مواجه هستيم.

برنامه ما با آمريکا مديريت دشمني بوده نه طرح بهبود روابط

وي با تاکيد بر اينکه برنامه ما با آمريکا مديريت دشمني است نه طرحي براي بهبود روابط گفت: جهانگشايي مرض خطرناکي بوده که همواره گريبان‌گير تاريخ است و اين مسئله بعد از فروپاشي بلوک شرق در آمريکا دو چندان شد تا بتواند پروژه جهان‌گشايي خود را به شکل وسيع‌تر عملي کند.

لاريجاني افزود: جهان‌گشايي پروژه ناموفق تاريخ بوده و جمهوري اسلامي ايران خطر بزرگ براي آمريکا و غرب در مسير اين جهان‌گشايي به شمار مي‌رود.

حکايت لاريجاني از تفکر قلم به دستان جريان اصلاحات در مورد اسلام

وي با انتقاد از تفکر حاکم بر جريان اصلاحات تصريح کرد: نظام اسلامي بر 3 پايه نظام، جامعيت و جهاني بودن مطرح است، اسلام پايه يک نظام بوده و ديني سرزنده است نه مندرس، اما در دوران خاتمي جريان اصلاحات به شکل گسترده در روزنامه‌هاي کثيرالانتشار و برخي کتاب‌ها که با پول بيت‌المال به چاپ مي‌رسيد اسلام ديني عصري معرفي کرده و معتقد بودند دوران اسلام گذشته و علم پيامبر براي عصر خودش بوده است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تاکيد کرد: اين تفکر جريان اصلاحات بوده البته ما اصلاحاتي متدين هم داشته‌ايم و داريم اما قلم به دستان جريان اصلاحات دين را در آن دوران اين‌گونه معرفي کرده اما بايد بدانيم که اسلام دين سرزنده، جامع و جهاني است.

تحرک سياسي در هر جريان و گروه بايد مبتني بر مکتب اهل‌بيت(ع) باشد

تحليل‌گر مسائل سياسي گفت: نظام اسلامي فعلي ما مبتني بر تلقي است که از مکتب اهل‌بيت(ع) حاصل شده و تمام تحرکات سياسي هر جريان و گروه بايد مبتني بر اين مکتب باشد.

وي خاطرنشان کرد: انتقاد بنده به عنوان فرد به اصلاحات مربوط به مقوله باندبازي سياسي ما نبوده بلکه حساسيت ما راجع به اين طور مطالب است که آيا يک خط سياسي قائل است که اسلام بايد نظام مدني باشد؟ آيا قائل به مشروعيت اسلام در سيطره جهاني است؟

دامنه اختيارات رئيس جمهور در چارچوب قانون و قوانين است/ فتنه 88 طرحي براي تخريب نظام بود

وي تاکيد کرد: انتخابات 92 صحنه باشکوه حماسه سياسي بوده و برکات زيادي را بعد از فتنه 88 که ظلم عظيم به ملت، انقلاب و نظام اسلامي بود را شاهد بوديم.

به گفته دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه فتنه 88 طرحي براي تخريب نظام بود که البته در انتخابات 92 نيز برنامه‌هاي اين‌چنيني داشتند اما با تکيه بر بيانات و توصيه‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري پيروز شديم.
نظرات بینندگان