arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۲

قطعات چینی بازار جایگاه‌داران را کساد کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور، دلیل بدون استفاده ماندن بخشی از ظرفیت سوخت‌رسانی جایگاه‌های بنزین در کلانشهرها را استفاده از قطعات بی‌کفیت و غیراستاندارد چینی عنوان کرد و گفت: جایگاه‌داران به دلیل عدم حمایت شرکت پخش و بی پولی ناچار به استفاده از قطعات ارزان قیمت چینی هستند.
 
ناصر رئیسی‌فرد با اشاره به عدم پرداخت حق العمل فروش فرآورده‌های مختلف نفتی توسط جایگاهداران سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: هم اکنون این بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم می کنند.
 
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری و همزمان با رشد نرخ تورم هزینه‌های نگهداشت و راهبری جایگاه‌های سوخت هم افزایش چندین برابری پیدا کرده است، تصریح کرد: افزایش تورم و ثابت ماندن درآمدهای جایگاه‌داران و عدم حمایت شرکت ملی پخش نفتی، منجر به وجود مشکلاتی در تامین قطعات یدکی جایگاه‌های سوخت شده است.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون طرح افزایش حق العمل فروش فرآورده نفتی در شورای اقتصاد در حال بررسی است، اظهار داشت: با ارسال نامه‌ای به شرکت ملی پخش نسبت به ورشکستگی بخش عمده ای از جایگاه‌های سوخت هشدار داده ایم.
 
وی با بیان اینکه در اختیار نداشتن نقدینگی مطلوب مشکلاتی در تامین تجهیزات و قطعات یدکی جایگاه‌های سوخت ایجاد کرده است، بیان کرد: از این رو جایگاهداران مجبور به خرید قطعات یدکی چینی که ارزان قیمت تر از سایر کالاهای صاحب برند بوده، شده اند.
 
رئیسی فرد با تاکید بر اینکه استفاده از قطعات یدکی و حتی نازل و پمپ‌های چینی مشکلات متعددی را در جایگاه‌های سوخت ایجاد کرده است، اظهارداشت: عمر و استاندارد این کالاهای چینی در مقایسه با سایر قطعات یدکی پائین و کیفیت ضعیفی دارند.
 
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور با یادآوری اینکه استفاده از نازل و قطعات یدکی چینی در جایگاه‌های سوخت منجر به خربی سریع بسیاری از پمپ‌ها شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کوچکترین خدمات فنی هم به جایگاه‌های سوخت ارائه نمی کنند، خرید و نصب تجهیزات چینی منجر به خرابی سریع پمپ‌ها شده است.
 
وی با اعلام اینکه این تجهیزات غیراستاندارد و با با کیفیت پائین منجر به بی‌استفاده ماندن بخشی از ظرفیت سوخت‌رسانی جایگاه‌های بنزین و گازوئیل شده است، خاطرنشان کرد: از این رو هم اکنون در جایگاه‌های سوخت کلانشهرهای به ویژه تهران شاهد افزایش صف و زمان سوخت‌گیری در پیش روی جایگاه‌های سوخت هستیم.
نظرات بینندگان