arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۲

بررسی شکایت سقوط هواپیمای آموزشی در کمیسیون اصل 90/پرونده بابک زنجانی مفتوح است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جلسه‌ی امروز(سه‌شنبه‌) این کمیسیون برای بررسی شکایات مربوط به سانحه هوایی سال 88- که منجر به سقوط هواپیمای آموزشی و کشته شدن خلبان و دانشجو شده بود- گفت که گزارش کمیسیون تا هفته آینده نهایی و تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این حادثه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت درنا را به عنوان طراح و سازنده هواپیماهای جت، آموزشی و تفریحی و هلی‌کوپتر مقصر می‌دانست اما در گزارشات بعدی شرکت دانش بنیان هوای فضای درنا، شکایتی را مطرح کرد که این سانحه مربوط به طراحی و ساخت نبوده بلکه به دلیل بهره‌برداری نامناسب این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه جلسه‌ امروز کمیسیون اصل 90 آخرین جلسه در این رابطه بوده است، یاد آور شد: شرکت درنا به دلیل اینکه معتقد بود سازمان هواپیمایی به آنها خسارت مادی، حیثیتی و اعتبار وارد کرده شکایتی را مطرح کرده بودند زیرا آنها می‌گویند که اگر هواپیما معیوب هم بوده باشد، مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی صادر شده و گزارش کارشناسان هم نشان می‌دهد که این سانحه حاصل شیوه‌ی نامناسب بهره‌برداری بوده و نه معیوب بودن طراحی و ساخت هواپیما.

نماینده‌ی مردم اردبیل در مچلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این مسائل در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و ما گزارش کمیسیون را تا هفته‌ی آینده نهایی می‌کنیم و به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره‌ی پرونده بابک زنجانی در این کمیسیون نیز گفت: این پرونده در کمیسیون مطرح و در دست بررسی است اما قرار است تا به نتیجه‌ی نهایی نرسیده رسانه‌ایی نشود.
نظرات بینندگان