arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۲

استراو: می‌توان با روحانی معامله کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه اسبق انگلیس در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی با اذعان به بی اعتمادی ایرانی ها به آمریکا، وجود حسن روحانی و حمایت رهبری عالی ایران از وی را فرصتی مناسب برای غرب جهت توافق با ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، "جک استراو"  وزیر خارجه اسبق انگلیس در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" آمریکا ، "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران را فردی خواند که غربی ها می توانند با او معامله کنند.

جک استراو که سابقه مذاکره با حسن روحانی در زمانی که وی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بود را دارد گفت: او فردی است که می‌توانید با او معامله کنید. من کاملاً معتقدم که این فرصتی جدید برای مذاکره مناسب با ایران است.

وی در ادامه افزود: روحانی یک ایرانی و نماینده منافع ملی ایران است و این کاملاً درست است که وی چنین کاری را انجام دهد.

وزیر خارجه اسبق انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش حمایت مقام معظم رهبری از از حسن روحانی را یکی از دلایلی خواند که می تواند غرب را به موفق بودن مذاکرات با ایران امیدوار کند.

جک استراو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مخالفت ها در ایران با موضوع مذاکره ایران و آمریکا گفت: بله، افرادی هستند، به ویژه در آمریکا  که به ایرانی‌ها اعتماد ندارند. اما در ایران هم عده زیادی هستند که صرف نظر از جهت گیری های سیاسی شان ، به دلایل بسیار بسیار درست به آمریکایی‌ها اعتماد ندارند و البته تا حدی هم به انگلیسی ها.

نظرات بینندگان