arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۲

جان کری به اروپا می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مقامات آمریکا اعلام کردند، جان کری در چند روز آتی سفری به اروپا خواهد داشت تا در خصوص جنگ در سوریه و همچنین فرایند صلح در خاورمیانه با مقامات کشورهای اروپایی بحث و تبادل نظر کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا که دوشنبه هفته پیش از سفر دو هفته‌ای به اروپا بازگشت قرار است در چند روز آینده شانزدهمین سفر اروپایی خود را از زمان رسیدن به این سمت در فوریه آغاز کند.

وی قرار است از روز دوشنبه (29 مهر) سفری به فرانسه، انگلیس و ایتالیا داشته باشد و پنج‌شنبه نیز به سفر خود خاتمه خواهد داد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کری قرار است در پاریس با اعضای "ابتکار صلح عرب" در خصوص پیشرفت حاصل شده در مذاکرات از سرگرفته شده میان اسرائیل و فلسطین صحبت کند. وی قرار است با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان نیز دیدار کند.

ساکی به خبرنگاران اعلام کرد که کری قرار است روز سه‌شنبه در لندن با کشورهای عضو "دوستان سوریه" در خصوص بازبینی پیشرفت در خصوص تشکیل کنفرانس صلح ژنو دیدار و گفت‌وگو کند.

وی افزود: کری در ایتالیا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مرحله آخر مذاکرات با فلسطینی‌ها که هم‌اکنون در حال انجام است بحث و گفت‌وگو کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان