arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۲

رضازاده دوپینگ۲وزنه‌بردار ایران را تأیید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در همین ۱۰ سال گذشته ۱۸ نمونه دوپینگ وزنه برداران ایران مثبت اعلام شده، اما همگی آنها به دوران افشارزاده و مرادی برمی‌گردد، حال اگر اسم این ۲ دوپینگی را فاجعه می‌گذارند، درباره گذشته چه نظری دارند؟

به گزارش «انتخاب» به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری در واکنش به خبر دوپینگ دو وزنه‌بردار ایرانی در سال ۲۰۱۳ گفت: همانطور که در کنگره سالیانه فدراسیون جهانی اعلام شد نمونه دو پینگ دو وزنه‌بردار کشورمان مثبت اعلام شده اما این به معنای قطعی بودن دوپینگ این دو وزنه بردار نیست. ما در موعد مقرر نسبت به جواب نمونه‌گیری ها اعتراض کردیم و با ارائه مستندات لازم، در تلاش هستیم تا مانع محرومیت این دو وزنه‌بردار شویم.

وی با انتقاد از کسانی که تلاش فدراسیون برای اثبات بی‌گناهی وزنه برداران را، مخفی کاری عنوان می کنند، افزود: به لحاظ قانونی نه فدراسیون جهانی و نه فدراسیون های ملی تا قبل از قطعی شدن محرومیت یک ورزشکار دوپینگی اجازه ندارند اسم او را اعلام کنند. این درحالی است که برخی‌ها در کشورمان با بی‌اخلاقی تمام و با وسط کشیدن نام تمامی وزنه بردارانی که در این مدت از اردوهای تیم ملی کنار گذاشته شدند، با آبروی آنها بازی کردند.

رضازاده با بیان اینکه اصلی ترین برنامه او طی چهار سال حضور در فدراسیون وزنه برداری، پاک کردن وزنه برداری از پدیده شوم دوپینگ بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که چشم دیدن موفقیت های وزنه برداری را ندارند، با وجود آنکه نمونه ها در پروسه قانونی خود قرار دارد و هنوز هیچ حکم قطعی از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است، از فاجعه در وزنه برداری حرف می زنند. آنها فراموش کرده اند که طی سه سال گذشته با وجود حضور تیم های مختلف ایرانی در رده های سنی مختلف در رقابتهایی چون المپیک، بازیهای آسیایی، قهرمانی آسیا و همینطور جهانی حتی یک نمونه دوپینگ وزنه برداران ایرانی مثبت اعلام نشده است.

وی افزود: این دوستان بهتر است کمی به عقب تر بروند تا ببیند چه مسائلی در وزنه برداری ایران می گذشته است. در همین ۱۰ سال گذشته ۱۸ نمونه دوپینگ وزنه برداران ایران مثبت اعلام شده، اما همگی آنها به دوران ریاست افشارزاده و مرادی برمی گردد. براساس آنچه در سایت فدراسیون جهانی موجود است، از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، وادا ۱۸ نمونه دوپینگ وزنه برداران ایرانی را مثبت اعلام کرده است، اما طی چهار سال گذشته، جز این دو نمونه اخیر که آنهم تلاش داریم به بی گناهی ورزشکاران مان ختم شود، حتی یک نمونه مثبت دوپینگ هم در وزنه برداری نداشته ایم. حال اگر اسم این را فاجعه می گذارند، درباره گذشته چه نظری دارند؟

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان گفت: تا زمانیکه مسئولیت ریاست فدراسیون وزنه برداری بر عهده من باشد، براساس وظیفه ای که دارم، همچون گذشته با تمام قدرت با پدیده شوم دوپینگ مبارزه می کنم، چون اعتقاد دارم پاک بودن وزنه برداری از دوپینگ، بیشتر از ۱۰ مدال المپیک برای این رشته ورزشی اهمیت دارد. در این میان اگر برخی وزنه بر داران سهل انگاری کنند یا نسبت به داروهای ممنوعه بی توجه باشند، قطعا دودش به چشم خودشان می رود، چراکه وزنه برداری با همین رویه، با قدرت به راه خود ادامه می دهد تا همچنان در عرصه رقابتهای بین المللی افتخارآفرین باشد.
نظرات بینندگان