arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۲

اخضر ابراهیمی: جامعه جهانی در حمایت از ملت سوریه تاخیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که امروز دوشنبه به بغداد سفر کرده است، گفت: جامعه جهانی در حمایت از ملت سوریه تاخیر کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الشرق، «اخضر ابراهیمی» امروز در بغداد گفت که در کنفرانس ژنو که قرار است به زودی برگزار شود، باید همه کسانی که منافع و نفوذی در خصوص سوریه دارند، شرکت کنند.

وی افزود که جامعه جهانی در قضیه حمایت از ملت سوریه تاخیر کرد.

ابراهیمی همچنین طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری که به دنبال دیدار وی با «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق و «هوشیار زیباری» وزیر خارجه این کشور برگزار شد، تصریح کرد: باید همه کسانی که منافع و نفوذی در خصوص سوریه دارند، در کنفرانس ژنو 2 شرکت کنند.

وی افزود: مصلحت ملت سوریه در این است که همه باید با هم دیدار کرده و در یک سخن به وحدت برسند که همان کمک به ملت سوریه است؛ نه بر سر درگیری بلکه بر سر حل بحران و ساختن دولت جدید توافق کنند.

سفر ابراهیمی به بغداد در چارچوب سفر منطقه‌ای وی است که از روز شنبه از قاهره آغاز کرده است و هدف از آن مقدمه‌چینی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح ژنو 2 درباره سوریه است.

پیش‌بینی می‌شود که ابراهیمی این هفته همچنین به سوریه، تهران، ترکیه و قطر سفر کند و پس از آن برای دیدار با نمایندگان روسی و آمریکایی به ژنو خواهد رفت.
نظرات بینندگان