arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲

آنچه سيگار بر سر انسان مي‌آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان با تهيه تصاوير هشدار دهنده گرافيكي، آثار زيانبار سيگار كشيدن بر قسمت‌هاي مختلف بدن را نشان دادند.

با وجود چاپ پيام‌هاي بهداشتي و تصاوير هشدار دهنده بر روي پاكت‌هاي سيگار، افراد سيگاري توجه چنداني به اين پيام‌ها ندارند و بدون در نظر گرفتن آثار مخرب سيگار بر بدن خود، از اين ماده سرطانزا دست بر نمي‌دارند.

اين تصاوير گرافيكي آسيب‌هاي مخرب سيگار بر قسمت‌هاي مختلف بدن از جمله موها، لب و دندان، چين و چروك صورت، پوست بدن، ناخن، ريه‌ها، قلب و عروق، معده را به تصوير مي‌كشد.

در اين تصاوير هشدار دهنده گرافيكي تلاش شده است بخش‌هاي كمتر شناخته شده بدن از جمله موها، ناخن، پوست، صورت، ضعف گردش خون كه تحت آثار زيانبار سيگار كشيدن قرار دارند، نشان داده شوند.

كاربر مي‌تواند با كليك كردن بر روي فهرستي از نقاط مختلف بدن، اثرات مخرب سيگار بر روي هر بخش مانند پوست، ريه، قلب و عروق، معده، ناخن و حتي استرس كلي بر بدن را مشاهده و بدن يك فرد سيگاري را با غير سيگاري در اين بخش‌ها مقايسه كند.

به گفته محققان، سيگار كشيدن علاوه بر افزايش خطر بروز انواع مختلف سرطان، باعث افزايش رشد موهاي زايد بويژه بر روي صورت زنان، افزايش چين و چروك زير چشم، تغيير رنگ و شكنندگي موها، از بين رفتن حالت ارتجاعي پوست و اضافه وزن در زنان و مردان مي‌شود.
نظرات بینندگان