arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

نبود کارشناس پزشکی قانونی در زمان کشف جسد دانشجوی همدانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
12 روز از سومين جمعه پاييز امسال و ديده شدن جسد حلق آويز شده دانشجوي همداني مي‌گذرد.

در همين حال روابط عمومي پزشكي قانوني شهرستان همدان نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر از نبودن كارشناس پزشكي قانوني در زمان كشف جسد در محل حادثه داد.

به گزارش «اعتماد» بيست و يكمين روز از مهر ماه امسال يعني دو روز پس از حادثه و انتشار نخستين خبر روزنامه اعتماد در رابطه با فوت دختر دانشجو، نهاد‌هاي مختلف شهرستان همدان با برگزاري نشست‌هاي مختلف به اين موضوع پرداختند كه نبايد در اين حادثه به دنبال عامل گشت زيرا تنها عامل اين حادثه خود دانشجو بوده و اين ماجرا يك خودكشي بوده است.

اين گزارش‌ها و نتايج نشست‌ها در حالي ارائه مي‌شد كه دانشجويان همدان همچنان در گفت‌وگو با سايت‌هاي مختلف از مشكل دار بودن خوابگاه دخترانه اين دانشگاه سخن گفته‌اند. اعلام نارضايتي از وضعيت خوابگاه و اعلام شكايت دانشجويان تا زماني ادامه داشت كه دكتر موسوي بهار، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي همدان و همچنين نيروي انتظامي اين استان طي نشست‌هاي مختلف اعلام كردند كه دانشجويان حق ندارند در رابطه با وضعيت خوابگاه و همچنين موضوع فوت هم‌دانشگاهي خود با رسانه‌ها صحبت كنند.

بر اساس عرف معمول در پرونده‌هاي رسيدگي به قتل و كشف جسد در همه صحنه‌هاي قتل يا خودكشي بلافاصله پس از اعزام بازپرس كشيك قتل، كارآگاهان پليس، تيم تشخيص هويت و اكيپ حفظ صحنه جرم، كارشناس پزشكي قانوني نيز در صحنه حاضر مي‌شود تا در دقايق اوليه جسد را معاينه كند اما روابط عمومي پزشكي قانوني همدان به «اعتماد» در اين باره گفت: رفتن كارشناس پزشكي قانوني به محل در صورتي است كه قاضي پرونده بخواهد كه كارشناس حضور داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه درباره اين پرونده نمي‌داند قاضي اين دستور را داده بوده است يا خير گفت: آنچه مطمئن هستيم اين است كه هيچ‌كس از پزشكي قانوني آنجا حضور نداشته و از بچه‌هاي اين سازمان هيچ كس به محل اعزام نشده بود.

به گزارش «اعتماد» علت حضور نداشتن كارشناس پزشكي قانوني در محل نيز باعث دامن زدن به شبهاتي مي‌شود كه پيش از اين نيز در اين زمينه وجود داشته است.

در همين حال دكتر صالح، رييس سازمان پزشكي قانوني اين شهرستان نيز طي يك نشست خبري پس از وقوع اين حادثه اعلام كرد: جسد دختر 19‌ساله در تاريخ روز جمعه 19 مهرماه حوالي ساعت 15 به پزشكي قانوني منتقل و معاينه روي جسد انجام شد. وي افزود: مجموعه پزشكي قانوني قبل از آغاز امور كالبد شكافي جسد را به خانواده متوفي نشان دادند و سپس كار كالبد شكافي را با جديت آغاز كردند. دكتر صالح همچنين

در اين باره افزود: پنج پزشك جسد مرحومه را بررسي كردند و لباس شخص متوفي سالم بوده و هيچ آثاري از پارگي لباس وي مشاهده نشد.

وي ادامه داد: در كالبد شكافي جسد هيچ اثري از ضربه در بدنش مشاهده نشد و بعد از باز كردن پوست سر متوفي نيز مشخص شد هيچ آثاري از ضربه مغزي در سر وي وجود ندارد.

دكتر صالح تاكيد كرد: در معاينه مشخص شد هيچ آثاري از ضربه، مقاومت و دفاع روي بدن فرد كه مبني بر قتل باشد وجود ندارد و سحر 19 ساله خودكشي كرده است.

11روز از زمان كشف جسد «سحر» كه اهل شهرستان مريوان بود، سپري شده ولي مسوولان شهرستان همدان به جز تكذيب قتل هيچ دليل و نشانه قانع‌كننده‌يي درباره خودكشي بودن اين مرگ ارائه نكرده‌اند تا درباره فرضيه‌هاي ديگر بتوان بررسي كرد.

اين در حالي است كه هنوز اندازه و ارتفاع تختي كه جسد آويزان بر آن كشف شده اعلام نشده است تا بتوان احتمال خودكشي با آن را بررسي كرد. مرگ اين دانشجوي پرستاري دانشگاه علوم پزشكي درحالي همه نگاه‌ها را به اين محل جلب كرده كه هيچ يك از مسوولان اين دانشگاه حاضر نشدند مسووليت خود در قبال خوابگاه نيمه‌كاره‌يي كه جسد سحر در آن كشف شد را به عهده بگيرند .
نظرات بینندگان