arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

ایرج ندیمی:با افشای مذاکرات ژنو می‌خواهند گفتگوها سست شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: برخی افراد و جریانات قصد دارند با اصرار برای افشای جزئیات مذاکرات ژنو آبرو ریزی به راه بیندازند و روند گفتگوها را سست کنند.

 ایرج ندیمی با انتقاد از اظهارات برخی نمایندگان برای افشای جزئیات مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو اظهار داشت: بسیاری از اتفاقات در کمیسیون های تخصصی مجلس رخ می دهد که سایر نمایندگان و مردم از آنها خبر ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مگر همه مردم از این که برخی نمایندگان به برخی سفرها می روند خبر دارند که حالا برخی از نمایندگان و افراد انتظار دارند جزئیات مذاکرات هسته ای منتشر شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: جزئیات مذاکرات به هر کمیسیون و نهادی که ضرورت داشته باشد، اطلاع داده خواهد شد اما آنچه در مذاکرات مهم بوده، رعایت قوانین و پیروی از اصول است نه این که جزئیات منتشر شود.

ندیمی با انتقاد از افشای جزئیات جلسه دکتر ظریف وزیر امور خارجه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان حق دارند که از جزئیات مطلع باشند اما اجازه ندارند جزئیات را به صورت عمومی منتشر کنند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی تصریح کرد: در هیچ کشوری در دنیا هیچگاه همه اطلاعات و جزئیات یک مذاکره را افشا نمی کنند چرا که افشای جزئیات مذاکرات موجب می شود که برخی افراد و جریان ها سوء استفاده کنند.

ایران و گروه 1+5 در مذاکرات 23 و 24 مهرماه خود در ژنو سوئیس توافق کردند تا حصول نتیجه نهایی، جزئیات مذاکرات منتشر نشود.
نظرات بینندگان