arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲

سبحانی نیا: افشای جزییات مذاکرات باعث کارشکنی رقبا می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت الاسلام و المسلمین «حسین سبحانی نیا» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: برخی از جزییات مذاکرات را نمی توان افشا کرد زیرا در روند مذاکرات خلل ایجاد می شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اینکه باید در زمان مناسب، مردم را در جریان جزییات توافقات قرار داد، افزود: افشای جزییات مذاکرات هنگامی که تیم هسته ای در حال مذاکره است، ضرورتی ندارد و باید اجازه داد مذاکرات پیش رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته نیز تنها کلیات مذاکرات هسته ای بیان می شد و هیچ بخشی از جزییات مذاکرات اعلام نمی شد.

وی گفت: استفاده از لفظ محرمانه برای این دوره از مذاکرات توسط وزیر امورخارجه حساسیت هایی را ایجاد کرد که به نظرم اطلاق محرمانه بودن برای این مذاکرات، ضرورتی نداشت.

سبحانی نیا در مورد راه های جلوگیری از افشای مذاکرات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: در جلسه ای افشای جزییات سخنان دکتر ظریف وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت و بر اصل اساسی در این کمیسیون، یعنی محرمانه ماندن مذاکرات تاکید شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: به نتیجه مذاکرات هسته ای خوشبین هستیم چرا که تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، کارآمد و منسجم است و کار خود را به خوبی انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته در روند مذاکرات باید مراقب مذاکره کنندگان طرف مقابل نیز باشیم زیرا آنها نیروهایی حرفه ای هستند.

دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ، 16 و17 آبان ماه امسال ( هفتم و هشتم نوامبر) در ژنو برگزار می شود .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
4
درسته امروز خطرات زیادی مصالح کشور را تهدید می کند. می بینید که جناح طرفداران اسراییل در آمریکا، خود اسراییل، اعراب حاشیه خلیج فارس، و نیز روسیه و کیهان هر یک به دلیل تهدید منافع خود نگران پیشرفت در مذاکراتند. دشمن خارجی یک طرف داخلی ها و رانت های تحریم طلب را بچسپید. انشالله روزی محاکمه شوند و یا هر چه زودتر از جهالت و افراط گرایی خود را مبرا کنند.
نظرات بینندگان