arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

ظریف امروز با اخضر ابراهیمی دیدار می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز با اخضر ابراهیمی نماینده‌ مشترک دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه‌ی عرب دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، اخضر ابراهیمی ظهر امروز به منظور دیدار با مقامات کشورمان و گفت‌وگو درباره‌ مقدمات برگزاری نشست ژنو 2 که به موضوع بحران سوریه می‌پردازد وارد تهران می‌شود.

این دیدار ساعت 17 امروز در محل وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

وی قرار است ضمن دیدار با ظریف با مقامات دیگری از کشورمان نیز رایزنی و گفت‌وگو داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در پاسخ به پرسشی در این‌باره گفته بود: اخضر ابراهیمی سفرهای منطقه‌یی خود را دنبال می‌کند. به منظور رایزنی درباره مباحث مربوط به سوریه دیدارهایی انجام داده است. اول هفته آینده وی به تهران سفر خواهد کرد و مذاکراتی با مقامات کشورمان انجام خواهد داد.

مرضیه افخم هم‌چنین درباره اظهارات معاون دبیرکل اتحادیه عرب درباره حضور ایران در نشست افتتاحیه نشست بین‌المللی "ژنو 2" گفت: تغییری در روند تماس‌ها و ارتباطات ایجاد نشده است. اخبار متفاوتی در این زمینه منتشر می‌شود. ما مواضع رسمی خود را در این باره اعلام کرده‌ایم. ایران خواهان حل و فصل موضوع سوریه از راه سیاسی است و از همه راه‌حل‌هایی که به این بحران کمک می‌کند استقبال می‌کند. در عین حال برای حضور در نشست "ژنو 2" اعلام کرده‌ایم هیچ پیش‌شرطی را نمی‌پذیریم. اگر ایران دارای این نقش و توان است که بر روند رسیدن به حل و فصل مسائل و یافتن راه‌حل سوری - سوری و ایفای نقش مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خودشان تاثیر بگذارد، طبعا تعیین پیش شرط در این مسیر کمک‌کننده نیست.
نظرات بینندگان